معاون برنامه ریزی استاندار اصفهان گفت : سرشماری عمومی کشاورزی همزمان با سراسر کشور از پنجم مهر تا 18 آبان سال جاری در استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛علیرضا همدانیان در جمع خبرنگاران افزود: این آمارگیری برای بهنگام سازی اطلاعات تخصصی است و می تواند اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی را به روز کند.

همدانيان اظهار داشت: متقاضیان می توانند تا بیستم شهریور امسال به پایگاه مرکز آمار ایران به آدرس www.amar.org.ir مراجعه کنند.

وي با تأكيد بر اينكه برای انجام اين سرشماری به نیروی متخصص نياز است،عنوان نمود: این سرشماري پنجمین سرشماری کشاورزی استان است.

معاون استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود 700 نفر در اصفهان در طرح سرشماری کشاورزی مشارکت خواهند کرد، افزود: این طرح به اصلاح الگوی کشت و تنظیم بازار نیز کمک می کند.

وي تصريح كرد: با توجه به ميداني بودن این سرشماري، با خروجی این طرح، آمار میزان تولیدات، واردات و صادرات به روز می شود.

مدیر اجرایی سرشماری کشاورزی استان اصفهان با اشاره به شرایط خاص خشکسالی استان و ضرورت استفاده بهینه از اراضی کشاورزی اظهار داشت: تولید 6 درصد محصولات کشاورزی كشور در 4/2 درصد اراضی قابل کشت كه در استان اصفهان واقع شده است، انجام می‌گیرد.

وی خاطر نشان كرد: 40 درصد از اراضی استان اصفهان مجهز به سیستم های آبیاری قطره ای و تحت فشار است.

همدانیان با اشاره به اینکه بخش کشاورزی 5 درصد ارزش افزوده استان را شامل مي شود، افزود: 4/11 درصد اشتغال استان معادل 170 هزار نفر در بخش کشاورزی است.

وي ادامه داد: استان اصفهان با داشتن رتبه اول تولید شیر، دوم گوشت مرغ، چهارم گوشت قرمز و عسل و دوم سیب درختی، داراي ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی است.

معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري اصفهان يادآور شد: در سال‎های اخیر بطور متوسط یکصد هزار هکتار از اراضی قابل کشت استان از حوزه کشاورزی خارج شده است.


انتهای پیام/ش
برچسب ها: اصفهان ، آمار ، میزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.