نوروزی گفت: پرورش کبک یک صنعت نو پایی است که با حمایت بیشتر و توجه ویژه مسئولین می‌تواند تولید اشتغال پایدار کند.

رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت صنعت پرورش کبک در کشور گفت: پرورش کبک صنعتی است که طی چند سال اخیر دارد کشور شده و تا کنون توانستند توسعه خوبی پیدا کند که برای گسترش بستر آن وزارت پشتیبانی جهاد کشاورزی با برنامه‌ریزی‌های بهتر و مناسب‌تر حمایت گسترده‌تری از پرورش دهندگان ارائه دهد.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: وزارت امور جهاد باید به این قیمت به خاطر مزایای اقتصادی و مافعی که به همراه دارد نگاه ویژ‌ه‌ای هم در راستای رونق اقتصادی و هم در اشتغالزایی مولد برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی داشته باشد.

نوروزی ادامه داد: پرورش دهندگان این صنعت خوشبختانه از وضع موجود راضی هستند ولی به اعتقاد من این صنعت به خاطر اشتغالزایی نیاز حمایت‌های ویژ‌ه‌ای دارد که با تخصیص اعتبارات می‌توان آن را توسعه داد.

**پرورش کبک یک صنعت رو به رشد


در ادامه ابوالفضل هنزایی مدیرعامل یکی از شرکت‌های پرورش کبک در این خصوص گفت: پرورش کبک یک صنعت رو به رشدو تازه جا افتاده است و که آینده خوبی هم خواهد داشت که علاوه بر آن می‌تواند در سبد غذایی مردم جای بگیرد.

هنزایی درباره حمایت‌های مسئولین در این زمینه گفت: دولت و مسئولین حمایت‌های خوبی در این زمینه انجام می‌دهند و با در اختیار نداشتن زمین، منابع و امکانات راه را برای متقاضیان پرورش این بخش باز می‌کنند علاوه بر آن حتی تولیدات پرورش دهندگان نیز در داخل از آن‌ها خریداری می‌شود و آن‌ها هیچ نگرانی در این زمینه ندارند.

هنزایی در زمینه تولید اشتغال این صنعت گفت: یک واحد صنعتی چیزی بالغ بر 17 تا 23 نفر را به طور مستقیم مشغول به کار می‌کند که اشتغالزایی غیرمستقیم خیلی از این فراتر است.

این فعال اقتصادی در ادامه افزود: ما برای توسعه این کار و کمک به اقتصاد ملی در زمینه اشتغالزایی و دیگر بخش نیاز به حمایت بیشتر مسئولین و متخصصین این بخش داریم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار