در روی خط تهران پنجشنبه این هفته پیگیری موضوع‌های ترافیک سنگین خیابان دربند، نبود بیمارستان و درمانگاه در آبعلی، مشکلات تردد خودروها در مسیر ویژه اتوبوس‌های خیابان شریعتی صورت گرفت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خیابان دربند یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر تهران و بزرگترین جاذبه‌های گردشگری و توریستی است این روزها به دلیل جذب توریست بسیار ساخت و سازهای جدید و وجود خیابان‌ها و کوچه‌های باریک با مشکل افزایش بار ترافیکی و تردد شهروندان مواجه شده است.

اهالی خیابان دربند به روی خط تهران آمدند چاره‌ای برای رفع مشکلشان اندیشیده شود.

باغ ویلایی در کوچه شش متری دربند وجود دارد شهرداری مجوز دو طبقه تجاری را به مالک این باغ داده است.

در این خیابان تاریخی باغ موزه‌ای وجود دارد که با جذب توریست مواجه است و همه از این خیابان برای بازدید موزه استفاده می‌کنند به همین دلیل بار ترافیکی به وجود می‌آید این موضوع را با شهرداری ناحیه 3 منطقه 1 در میان گذاشتیم.

روح‌الله یزدی ناحیه 3 منطقه 1 در این‌باره گفت: باغ ویلایی در حدود 2160 متر در این خیابان وجود دارد مالک این باغ با ارائه مدارک و اسناد قانونی به شهرداری مراجعه و طبق ضوابط برای آنجا به صورت برج‌بافت پروانه ساخت نه طبقه مسکونی دو طبقه تجاری یک طبقه پیلوت چهارطبقه منفی با سطح اشغال هفتاد درصد جهت پارکینگ صادر شده است و حدود دویست و یک پارکینگ در این ملک تامین شده است.

ترافیک خیابان دربند به دلیل جذب توریست و حضور شهروندان برای استفاده از محیط کوهستانی دربند است.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد امیدواریم مشکلات اهالی خیابان دربند هر چه سریعتر برطرف شود.

*بیماران آبعلی برای درمان به کجا مراجعه کنند؟

رسیدگی به مشکل بهداشت و سلامت شهروندان در نقاط مختلف کشور یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان است اما با این وجود اهالی آبعلی گلایه دارند که در این شهر درمانگاه و داروخانه برای مراجعه بیماران وجود ندارد.

اهالی آبعلی برای درمان و تهیه دارو باید به رودهن بروند و با مشکلات بسیاری مواجه می‌شود.

موضوع را با شهردار آبعلی در میان گذاشتیم ایرج زاهدی شهردار آبعلی در پاسخ گفت: در سال 88 با سرمایه‌گذاری خیرین درمانگاهی در آبعلی راه‌اندازی شد اما متاسفانه پس از مدتی این درمانگاه تعطیل شد.

در تلاشیم با همکاری شورای اسلامی شهر و شبکه بهداشت تا سرمایه‌گذاران را مجددا دعوت کنیم و این درمانگاه راه‌اندازی شود.

*حکایت تردد خودروها در مسیر ویژه اتوبوس ها چیست؟

 در چند سال گذشته برای صرفه‌جویی در برق و سهولت تردد شهروندان خط‌های ویژه اتوبوس‌های تندرو در نقاط مختلف شهر تهران راه‌اندازی شد.

طبق قانون هیچ خودرویی جز اتوبوس‌های ویژه و خودروهای امدادی نباید از مسیر برای تردد استفاده کند.

اما با خبر شدیم بسیاری از خودروها برای تردد در مسیر ویژه خیابان شریعتی در محدوده بزرگراه همت از این مسیر استفاده می‌کنند این در حالی است که اتوبوس‌های ویژه و مسافران زمان بسیاری را در ترافیک به سر می‌برند.

مسافران خط ویژه خیابان شریعتی از روی خط تهران خواستند تا مسئولان چاره‌ای برای رفع مشکلشان بیاندیشند.

روی خط تهران این موضوع را پیگیری خواهد کرد و امیدواریم هر چه سریعتر مشکل مسافران خط ویژه شریعتی نیز رفع شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تردد ، ویژه ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار