قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم پرداخت شده گفت: هم مردم و هم نانواها از عدم اصلاح قیمت نان و کیفیت آن ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت صبح امروز در اجلاس اصناف که در اتاق اصناف ایران برگزار شد با اشاره به ناراضی بودن مصرف کننده و نانواها از قیمت نان و کیفیت آن گفت: در حال حاضر هم مصرف کننده و هم نانواها از قیمت نان ناراضی هستند چرا که نانواها می‌گویند چرا قیمت نان افزایش پیدا نکرده و همچنین مصرف کننده می‌گوید که از کیفیت و اندازه نان کاسته شده است.

وی افزود: در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان یارانه برای خرید گندم پرداخت شده تا کشاورزان برای تولید محصولات کشاورزی انگیزه داشته باشند.

خسرو تاج افزود: در سال گذشته بیش از 7 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

وی در ادامه گفت: در راستای ارتقای جایگاه و نقش اصناف قدم‌هایی برداشته شده است و همچنین سیاست دولت برای ثبات بازار هوشمندانه بود.

وی ادامه داد: ثبات ارز و اطلاع رسانی شفاف موجب ثبات در بازار شد.

قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد: همچنین عدم افزایش قیمت از فروردین ماه اقدام هوشمندانه دیگری بود که البته اصناف نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا کردند.

وی با اشاره به حل مشکلات مالیاتی اصناف در آینده‌ای نزدیک گفت: در راستای حل مشکلات مالیاتی با رئیس سازمان امور مالیاتی نیز جلسه‌ای  برگزار خواهد شد همچنین به وزیر صنعت معدن و تجارت تا از طریق افزایش نرخ پروانه کسب برخی از نیازهای مالی اصناف رفع شود.

وی تاکید کرد: نظام اصلاح قیمتها در دست بررسی است و بزودی اجرایی می‌شود.

خسرو تاج همچنین از لزوم شکل‌گیری کمیسیون‌های مختلف در اصناف خبر داد و گفت: باید افرادی که مطلع به مشکلات و همچنین قانون نظام صنفی باشند در این کمیسیون‌ها شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره بر اینکه اصلاح نظام توزیع می‌تواند در کاهش قیمتها موثر باشد ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز در کاهش قیمتها تاثیر گذار است و اصناف می‌توانند در این زمینه نقش جدی را ایفا کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: توزیه ، افزایش ، قیمتها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار