ایوبی در برنامه‌ "هفت" مطرح کرد

پرداخت بیمه بیکاری هنرمندان/نباید هر ناکامی را برگردن سینماگران بیاندازیم

با توافق "سازمان سینما" و "خانه سینما "در زمان بیکاری هنرمندان با حفظ شأنشان بیمه آن‌ها پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه‌ی "هفت" حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی حضور داشت.
 
حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در این برنامه ضمن اشاره به برنامه‌ی سال گذشته "هفت" عنوان کرد: من پارسال همین موقع به برنامه‌ی "هفت" آمدم و در همان روز شهرام مکری جایزه‌ای از جشنواره‌ی ونیز دریافت کرد و امسال هم خوشبختانه رخشان بنی اعتماد جایزه‌ای از جشنواره‌ی ونیز دریافت کرده است؛ این موضوع نشان دهنده‌ی پویایی سینمای ایران است و به گفته‌ی وزیر، از طوفانی به آرامش رسیدیم.
 
ایوبی در پاسخ به سوال مجری در خصوص اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد در مورد برخی فیلم‌ها چه پاسخی داده‌اند، اظهار داشت: صحبت وزیر در مورد فیلم" قصه‌ها" به درستی منتقل نشده،‌ چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد در مورد فیلمی‌ که به جشنواره‌های خارجی می‌رود، تصمیم گیری نمی‌کند، بلکه آن‌ها خودشان فیلمی را برمی‌گزینند.
 
وی ادامه داد: خوشحالم که روز سینما به تقویم برگشت و این امر مورد استقبال مردم قرار گرفت.
 
ایوبی در پاسخ به سوال دیگر مجری مبنی بر مشخص شدن تکلیف فیلم‌های اجتماعی گفت: بیان مشکلات جامعه سیاه نمایی نیست؛ در هر جامعه و خانواده‌ای به طور طبیعی مشکلاتی وجود دارد؛ اگر فیلمی موضوعاتی چون فقر را نشان می‌دهد، در اصل چگونگی راه مقابل با آن را نیز بیان می‌کند.
 
وی تصریح کرد: آقای وزیر فیلم قصه‌ها را ندیده‌اند و در مورد آن‌ هم قضاوتی نداشته‌اند، البته قرار است این فیلم را ببینند.
 
ایوبی افزود: باید در قضاوت عجله نکنیم؛ به طور حتم جشنواره‌های سیاسی وجود دارد اما معنی‌اش آن نیست که هر فیلمی در آن جشنواره سیاسی باشد.
 
وی در خصوص حضور کمرنگ فیلم‌های دفاع مقدسی در جشنواره‌های خارجی اظهار داشت: ما در هفته‌های نمایش فیلم‌ها در خارج از کشور فیلم‌های ارزشی را به نمایش می‌گذاریم اما در حضور آن‌ها در جشنواره‌های خارجی دولت موفق نبوده است.
 
ایوبی با اشاره به دست آورد‌های یک سال گذشته گفت: وقتی 380 روز پیش من وارد سینما شدم، التهاب عجیبی وجود داشت، نا امیدی در سینما موج می‌زد، زخم‌ها عمیق بودند، اما اکنون اینگونه نیست.
 
وی ادامه داد: از اولین کار‌های من، برگزاری جلسه با سالن داران بود، به طوری که همه‌ی سینما داران به دنبال تبدیل سینما به پارکینگ بودند، اما حالا شاهد رشد 60 درصدی مخاطب در سینما‌ها هستیم و حدود 20 سالن افتتاح شده و 80 سالن هم در دست ساخت داریم.
 
ایوبی در خصوص مشکلات دیگر سینما گفت: بی عدالتی در اکران، یکی از مشکلاتی بود که اکنون رفع شده و امروز با نهضت دیجیتال کردن سالن‌ها،‌ همه‌ی مردم ایران به سینما می‌روند.
 
وی عادی شدن وضعیت سینما را باعث حل مسائل خواند و بیان کرد: چنانچه همه چیز در سینما آرام باشد و آرامش وجود داشته باشد، مشکلات سینما نیز حل خواهد شد.
 
ایوبی گفت: ما امروز بیشترین مطالبات را از نمایندگان مجلس داریم، آن‌ها در صدد ساخت سینما‌ها در شهرهای مختلف هستند.
 
وی تصریح کرد: از یک سال گذشته ده‌ها کارگروه تشکیل شد و حرف‌های مختلفی را شنیدیم و بعد از آرام کردن فضا، البته به دنبال دیجیتال کردن سینما‌ها، حمایت از بخش خصوصی و ساخت سالن رفتیم.
 
ایوبی افزود: دولت ناتوان است،‌ چرا که پروژه‌هایی چون "هشتگرد" و "فیلم‌ خانه" که وابسته به دولت بود، همچنان رها شده، اما چنانچه بخش خصوصی بخواهد، هر کاری می‌تواند انجام دهد.
 
وی خبر خوشی در مورد بیمه‌ی بیکاری هنرمندان داد و اضافه کرد: مبلغی از طرف سازمان سینمایی و خانه‌ی سینما به حسابی وازیر شده است تا در زمان بیکاری هنرمندان با حفظ منزلتان بر اساس ضوابط و آیین نامه‌ها مورد حمایت قرار بگیرند.
 
ایوبی در خصوص فیلم‌نامه‌ها گفت: امسال خودم شخصا همه‌ی فیلمنامه‌ها را خواندم و در واقع کارگاهی را درست کردیم و در فضای اعتماد فیلم‌نامه‌ها را می‌خوانیم و با نویسندگان آن‌ها صحبت می‌کنیم و اصلاحات لازم را اعمال می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: باید قدرت خطر پذیری را کاهش دهیم و انتظارت را تعریف کنیم؛ ما نباید هر ناکامی را بر گردن سینما گران بی‌اندازیم و چنانچه اعتماد باشد، فیلم خوب نیز ساخته می‌شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ایوبی ، برنامه ، رخشان ، بیمه ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار