معاون وزیر خارجه مکزیک گفت: قرار است که گفتگوهایمان را ادامه دهیم تا به معماری حقوقی روابط دو کشور دست پیدا کنیم البته مواردی که در گفتگوها آمده عبارت است از همکاری در جهت مبارزه با جنایات سازمان یافته، مبادلات قضایی، همکاری در زمینه کشاورزی و توسعه روستایی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "کارلوس گونزالس" معاون وزیر خارجه مکزیک در نشست خبری مشترکی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک میان ایران و مکزیک با حضور مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه کشورمان برگزارشد با اشاره به این که در سفر به ایران قصدی به جز ارتقای روابط میان ایران و مکزیک وجود ندارد، گفت: گفتگوی مثمرثمر و دوستانه با هدف گسترش همکاری‌های دو جانبه انجام شد و هدف مشترک از آن تعمیق همکاری و روابط دوستانه و احترام به حقوق بین‌الملل و مسالمت آمیز بین دو کشور است.
 
وی تصریح کرد: ایران و مکزیک وارث فرهنگ کهنی هستند که خدمات شایانی را ارائه داده‌اند.
 
وی افزود: ما دارای هویت قوی و شخصیت منحصر به فرد فرهنگی هستیم و با یکدیگر توافق کردیم که گفتگوهای سیاسی ادامه پیدا کند و با جدیت بیشتر به بررسی روابط اقتصادی بپردازند.
 
معاون وزیر خارجه مکزیک بیان داشت: فرصت‌های زیادی برای تبادل روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد تا بتوانیم آن‌ها را گسترش دهیم.  
 
گونزالس افزود: هم اکنون فرصت‌هایی وجود دارد تا بتوانیم تبادلات فرهنگی را گسترش دهیم تا شناخت بیشتری از یکدیگر به دست بیاوریم.
 
معاون وزیر خارجه مکزیک تصریح کرد: قرار است که گفتگوهایمان را ادامه دهیم تا به معماری حقوقی روابط دو کشور دست پیدا کنیم البته مواردی که در گفتگوها آمده عبارت است از همکاری در جهت مبارزه با جنایات سازمان یافته، مبادلات قضایی، همکاری در زمینه کشاورزی و توسعه روستایی و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف.
 
وی بیان داشت: از امضای تفاهم یادداشت با دانشگاه وزارت خارجه ایران بسیار خوشحالم و نمایشگاه اسناد تاریخی دو کشور نشانگر قدمت روابط ایران و مکزیک است چرا که اسنادی که در اینجا ارائه شده بر این مطلب صحه می‌گذارد که اولین اسناد مربوط به 112 سال پیش بوده است.  
 
معاون وزیر خارجه مکزیک در پایان خاطرنشان کرد: به گفتگوهای دو جانبه در جهت تعمیق همکاری‌هایمان ادامه می‌دهیم و در جهت گسترش روابط اقتصادی و سایر زمینه‌هایی که ایران و مکزیک در آن توانمند هستند ادامه می‌دهیم.  

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، خارجه ، مکزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار