به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رضا باکری در پاسخ به اینکه دلیل کاهش قیمت دو برند معروف لبنیات در بازار چه بوده است، گفت: قیمت محصولات لبنی آزاد شده است و کارخانهها در رقابت آزاد تلاش میکنند تا جلب مشتری بیشتری داشته باشند و همچنین سرویسدهی انجام دهند.
دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: به همه کارخانهها اعلام شده است براساس عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کنند و طبیعی است هر کارخانهای نتواند در این رقابت پیروز شود بازار خود را از دست خواهد داد.
وی افزود: حتی برخی کارخانهها 15 درصد افزایش قانونی را نیز به دلیل حذف نشدن در بازار رقابت اعمال نکردهاند.
باکری در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد در آینده هم برخی محصولات لبنی کاهش قیمت داشته باشند، گفت: به هر حال کارخانهها در رقابتها هستند و برای حذف نشدن در بازار احتمال کاهش قیمت هست.
به گزارش فارس، یکی از برندهای معروف لبنی شیر بطری کم چرب 2200 تومان را به 2 هزار تومان کاهش داده است همچنین یک برند معروف لبنی دیگر شیر 250 سیسی را از هزار و 200 تومان به هزار تومان تغییر داده است.