کافه کسب و کار شریف به منظور هم‌افزایی بین فعالان کسب‌ و‌ کار و فن‌آوری روز دوشنبه ۲۴ شهریورماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران، در این گرد هم‌آیی برجسته‌ترین فعالان حوزه‌های مختلف کارآفرینی در حضور علاقمندان به بحث و گفتگو خواهند پرداخت. 

کافه کسب و کار شریف به همت دبیرخانه ششمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف برگزار خواهد شد.

 در این رویداد، فعالان کسب‌و‌کار و فن‌آوری، مشاورین کسب‌وکار، صاحبان رسانه‌های خبری و تکنولوژی، مربیان و کارآفرینان حوزه فن‌آوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر حضور داشته و فعالان برجسته‌ای از جمله علیرضا شیری، علی نعمتی شهاب، مانی قاسمی، امیر مهرانی و مهرداد امانی در پنج حوزه اصلی مرتبط با موضوعات کارآفرینی، سخنرانی‌های خود را ارائه خواهند کرد. این محورها شامل « بومی‌سازی تولید محتوا و هم‌افزایی حوزه‌های مختلف در ایجاد فرصت‌های کارآفرینی، اهمیت مربی‌گری و آموزش به کارآفرینان، اهمیت طراحی صحیح مدل کسب‌وکار، توسعه‌ی تکنولوژی و ایجاد فرصت‌های کارآفرینی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ترویج کارآفرینی» است. 

ونوس هادیان عضو اتاق فکر ششمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف درباره ایده کافه کسب و کار اظهار داشت:« ما برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره نیاز داریم تا موضوعات مختلفی را در حوزه مباحث نظری به چالش کشیده و نقد کنیم. کافه کسب و کار در واقع محلی برای طرح چنین مسائلی است در حضور برجسته‌ترین افراد این حوزه.» وی افزود:« در دنیای پیچیده امروز که نیازهای اولیه انسان به نهایت اشباع خود رسیده است کارآفرینی و خلاقیت بی‌شک تنها راه ممکن برای ادامه رشد اقتصادی است. از سوی دیگر دانشگاه‌ها به واسطه آنکه محل کسب معرفت و دانش هستند و معرفت و دانش، آن چیزهایی‌ست که حد و اندازه انسان را شکل می‌دهند و حد قامت او را تعیین می‌کنند بنابراین باید اذعان نماییم دانشگاه بر لبه‌های مرزی وجود انسان‌ها و جوامع انسانی قرار می‌گیرند و لذا شاید بیش از هرجای دیگری منطقی باشد خلاقیت و نوآوری را از دانشگاه‌ها و جوامع مرتبط با آن‌ها انتظار داشته باشیم.» 

هادیان همچنین با خاطر نشان کردن فعالیت دانشگاه‌های مطرح دنیا در زمینه تشویق و ترویج کارآفرینی و نوآوری اعلام کرد:« مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف با نگاه ملی تا کنون اقدام به برگزاری پنج دوره از جشنواره‌های کسب و کار نموده است و به دنبال برگزاری موفق پنج جشنواره قبلی، ششمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار با عنوان VC CUP و به همت صندوق پژوهش و فناوری شریف و برخی نهادهای دیگر برنامه‌­‌یزی شده و در نیمه دوم سال 93 اجرا می‌گردد.» 

علاقمندان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این جشنواره http://vccup.ir/ مراجعه کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.