مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: ما به دنبال حرکت به سمت تمدن اسلامی هستیم و خودمان باید شرایط رسیدن را فراهم کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در آیین افتتاح دوره تخصصی سبک زندگی اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، گفت: برگزاری این برنامه در حوزه، کار بسیار بزرگ و عظیمی بوده است.
 
وی افزود: مقام معظم رهبری به شکل جدی به این بحث پرداختند و به شکل جدی این بحث در حوزه مطرح شد؛ مقام معظم رهبری در سالهای اخیر روی دو موضوع حساس فرهنگ واقتصاد تاکید داشته اند؛ زیرا ما به دنبال حرکت به سمت تمدن اسلامی هستیم و خودمان باید شرایط رسیدن را فراهم کنیم.
 
مدیر حوزه های علمیه کشور، تصریح کرد: با توجه به تحولات بسیار زیاد در عرصه بین المللی و اجتماعی و فرهنگی زندگی ها به سمت سبک غربی به پیش می رود و به قول هانتیگتون آمریکایی؛ زیرا او تاکید کرده بود که ملت ها باید به سمت زندگی آمریکایی پیش بروند.
 
وی گفت: آنها تمام اهداف خود را از طریق ماهواره ها و رسانه ها به دیگران القا می کنند؛ آنها سعی می کنند با این برنامه ها همه را به سمت زندگی غربی به پیش ببرند.
 
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که این تهاجم غرب یک جبهه خاموش است که آنها با تبلیغ محصولاتشان ما را به خود وابسته می کنند.
 
وی گفت: برنامه های ماهواره ها امروز جایگزین شب نشینی های باصفای گذشته شده است؛ فست فوت ها سفره ها را از خانه های مردم جمع کرده است؛ صله رحم کمرنگ شده و مردم دیگر حوصله دید و بازدید ندارند؛ این روش زندگی همان زندگی است که غرب منتظر ماندگاری آن در بین مردم کشورهای دنیاست.
 
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: زندگی غربی یعنی تنوع طلبی و دوری از قناعت و رفاه زدگی که در اسلام به شدت مزمت شده است؛ اگر ما به دنبال رسیدن به سبک زندگی اسلامی هستیم باید جهان بینی خود را اسلامی کنیم تا به آن برسیم؛ جهان بینی تعیین کننده سبک زندگی است.
 
وی گفت: حفظ و مزه از زندگی فقط در مادیات خلاصه نمی شود و به تعبیر پیامبر اکرم(ص) مهربانی به مردم نیمی از مزه زندگی است؛ پیامبر همچنین فرمودند که اگر کسی بیش از چیزی که باید داشته را آرزو کند در حقیقت مرگ خود را آرزو کرده است.
 
مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: سه ملاک برای سعادت از منظر قرآن مد نظر است که شامل قانون خوب، حکمران خوب و گزایش مردم به قانون و حکمران خوب است.
 
وی گفت: حوزه و حوزویانی که در این عرصه تتبع و تبلیغ می کنند باید بدانند که اگر مبلغی بخواهد مباحثی که مطرح میکند در جامعه اجرا شود در ابتدا باید خودش الگوی مجسم آن مطلب باشد وگرنه جوابی دریافت نخواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار