اسکاتلندی‌های خشمگین در اعتراض به پوشش جهت‌گیرانه اخبار مربوط به استقلال اسکاتلند توسط بی‌بی‌سی و تلاش این شبکه برای جلوگیری از این کار با راه‌اندازی پروپاگاندای رسانه‌ای، در مقابل دفتر این شبکه در گلاسکوی اسکاتلند دست به تظاهرات گسترده زدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه ایندیپندنت، هزاران ملی گرای خشمگین مقر اسکاتلندی بی بی سی در گلاسگو را محاصره کردند. آنها "نیک رابینسون" سردبیر بخش سیاسی بی بی سی را متهم به همکاری و پخش "دروغ " و" جهت گیری" در تلاش برای جلوگیری از جدا شدن اسکاتلند میدانند.


تظاهرات با این هدف شروع شد که بی بی سی جهت گیری سازمان دهی شده در قبال استقلال اسکاتلند دارد و " تبلیغاتی " را در گزارش‌های خبری خود نشان میدهد که اتحاد را ترجیح میدهد تا استقلال اسکاتلند.

در صحنه هایی افرادی که به جدایی اسکاتلند رای اری داشتند و پرچم و بنرو پلاکاردهای اسکاتلند را در دست داشته و بی بی سی را " موسسه شستشوی مغزی " خوانده و خواستار اخراج " رابینسون دروغگو" شده بودند و تأکید می‌کردند مجوز تلویزیونی او " مجوزی برای دوغگویی است. "

عصبانیت معترضان به دلیل دو چیز بود : ناکامی بی بی سی از به تصویر کشیدن تعداد واقعی افرادی که رای مثبت دارند و اتهاماتی که رابینسون انجام داده و با وزارت دارایی مسامحه کرده تا دروغهایی را منتشر کند که مبنی بر وارد کردن خطر تجاری و مالی به موسسات توسط اسکاتلند مستقل است.

همان طور که صدها پلیس ورودی اصلی به ساختمان در پسیفیک کوای را احاطه کرده بودند جمعیت نیز یک صدا فریاد میزدند: " بی بی سی خجالت بکش" یکی از معترضان می گفت : " هفته آینده می آییم و این ساختمان را خراب می کنیم و داخل میشویم. معترض دیگری نیز بی بی سی را عضو " فاسدی " از همه پرسی دانست که " در به تصویر کشیدن افرادی که رای مثبت دارند ناکام مانده است."

هنگامی که از رهبر SNP درباره پوشش خبری بی بی سی و جهت گیری در قبال همه‌پرسی پرسیده شد وی اینگونه پاسخ داد : " بله قطعا اینطور است . به نظر من اگر بی بی سی قرار است هر رفراندوم ، هر دموکراسی، را در هر کجای جهان به تصویر بکشد باید بی نقص به پوشش خبری بپردازد به طوری که متعادل باشد و جهت گیری نداشته باشد. چیزی که انها نمیدانند این است که در حقیقت دارند این کار را انجام می هند. "

نقد دیگر درباره بی بی سی به پاول میسون بر میگردد. وی ویراستار اقتصادی سابق خبر شامگاهی است که اکنون در خبر شبکه 4 فعالیت می کند. او در صفحه فیس بوک خودش نوشت : " بعد از عراق هیچ وقت ندیدم که خبر بی بی سی به تبلیغاتی با این شدت کار کند. خیلی خوشحالم که آنجا نیستم. "

وی در صفحه توییترش نیز لینکی را قرار داد که حاوی فیلمی است؛ ویدئویی که نشان می‌دهد بی بی سی " کاملا در گزارش دهی رفراندوم مغرضانه و با جهت گیری عمل کرده ."

دیروز نزدیک به 70000 نفر به پوشش مغرضانه اخبار و مطالب بی بی سی رای مثبت دادند. یکی از افرادی که به جهت گیری بی بی سی اعتقاد داشت نوشت : " خبرگزاری بی بی سی پرچمدار اخبارهای تلویزیونی است و مشاهده جهت گیری بی بی سی درباره اسکاتلند واقعا باعث شرمساری است."



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار