رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه گسترش صندوق‌های توسعه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمود‌هایشان برای سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ درخصوص بهبود وضعیت معیشت روستاییان و توجه به روستا‌ها تاکیدات بسیاری داشته‌اند که این امر باید محور برنامه‌های کلان کشور باشد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرگاران، سید عبدالکریم رضوی اردکانی مدیرعامل و عوض علیزاده عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و سیدمجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، روز گذشته (یکشنبه 23 شهریور ماه) با کاظم جلالی دیدار و گفتگو کردند. 
 
جلالی در این نشست با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامداران به ویژه در سال جاری، گفت: حمایت از این قشر به ویژه با راهکار بیمه محصولات کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد. 
 
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با اشاره به مشکل کاهش نزولات آسمانی در سال ۹۳، تصریح کرد: با تغییرات جوی، روند کاهش بارندگی همچنان ادامه خواهد داشت و باید راهکارهایی اساسی در جهت رفع مشکلات ناشی از کم‌آبی در بخش کشاورزی و دامداری درنظر گرفته شود. 
 
وی مشکل کم‌آبی در شهرستان‌های شاهرود و میامی را حاد دانست و برلزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های مربوط به بخش آب به خصوص در بخش کشاورزی تاکید کرد. 
 
جلالی در ادامه با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات مورد نیاز کشاورزان به صورت قرض‌الحسنه، تاکید کرد: تجربه موفق صندوق‌های توسعه کشاورزی باعث شده است تا حمایت از کشاورزان به شکلی عملی عینیت پیدا کند. 
 
وی تاکید کرد: صندوق‌های توسعه کشاورزی با فراهم کردن سازوکار مناسب و کاهش موانع در اعطای تسهیلات به کشاورزان مسیر حمایت و توسعه بخش کشاورزی را هموار می‌کنند. 
 
نماینده مردم شاهرود و میامی با اشاره به اینکه در بسیاری از بخش‌ها از روستا‌ها غفلت شده است، گفت: رهبر معظم انقلاب در رهنمود‌هایشان برای سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ درخصوص بهبود وضعیت معیشت روستاییان و توجه به روستا‌ها تاکیدات بسیاری داشته‌اند که این امر باید محور برنامه‌های کلان کشور باشد. 
 
وی افزود: گسترش صندوق‌های توسعه کشاورزی به ویژه در شهرستان‌ها باید جزء اولویت‌هایی باشد که در دستور کار قرار می‌گیرد. 
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید با توجه ویژه به کشاورزان و دامدارن، باید حمایت از تولیدکنندگان پایه‌ای محصولات داخلی جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد. 
 
سید عبدالکریم رضوی اردکانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی نیز در این دیدار مشکل کم‌آبی را از مشکلات کشاورزان در سال‌های اخیر دانست و گفت: باید برای مقابله با این معضل راهکاری مدون درنظر گرفته شود چراکه با تغییر شرایط جوی، کاهش نزولات آسمانی در سال‌های آینده نیز قابل پیش‌بینی است. 
 
وی افزود: صندوق‌های استانی حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تلاش می‌کنند تا با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از بروز مشکلات برای معیشت کشاورزان در زمان‌هایی چون سال‌های کم‌آب جلوگیری کنند. 
 
رضوی اردکانی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند راه توسعه روستا صنایع تبدیلی است و باید با توجه منویات ایشان مسیر توسعه روستاهای ایران اسلامی هموار گردد. 
 
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی، توضیح داد: جلب حمایت‌های دولتی و جذب، تجهیز و تجمیع سرمایه در بخش کشاورزی کشور و تعامل حداکثری با فعالان بخش کشاورزی کشور از مهم‌ترین اهداف پیش‌ روی این صندوق است. 
 
سیدمجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، نیز در این نشست تصریح کرد: کم‌آبی سال جاری مشکلات بسیاری را برای کشاورزان استان به وجود آورده که امید است تا با نگاهی حمایتی جلوی افزایش عواقب این مسئله گرفته شود. 
 
وی ادامه داد: باید با ساختارسازی در بخش کشاورزی زمینه‌هایی مناسب برای توسعه اقتصاد در بخش کشاورزی به ویژه در استان سمنان در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار