نماینده مردم شهرستان‎های دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه صنعت گردشگری باید تمام داشته ‏ها و ظرفیت‏‎ها به کار گرفته شود.

حمیدرضا مشهدی‏ عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: همچنین باید بررسی شود تاکنون از فضاها و ظرفیت ‏های گردشگری چه استفاده‏ هایی شده است.

وی ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری باید از ظرفیت گردشگران کشورهای اسلامی استفاده کنیم.

مشهدی ‏عباسی اضافه کرد: شوراها و دهیاران باید برنامه ‌‏های خود را بر اساس سند چشم ‏‌انداز توسعه طراحی کنند.

نماینده مردم شهرستان‏‌های دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی افزود: این ارتباط و همکاری باید مداوم باشد تا بتوانیم به اهداف و چشم ‏انداز 20 ساله که در پیش رو داریم، دست یابیم.

وی ادامه داد: تمام کشورهای توسعه یافته برای 100 سال آینده برنامه ‏ریزی دارند و در کشور ما تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این برنامه‏ ریزی‏ ها انجام نشده بود؛ اما اکنون یک برنامه منسجم که همان سند چشم‏ انداز 20 ساله است را دنبال می ‏کنیم.

مشهدی ‏عباسی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها در زمینه ساخت مدارس، برق‏ رسانی، سالم ‏سازی آب آشامیدنی و... در اوج توسعه و پیشرفت قرار گرفتیم.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی افزود: با آغاز جنگ تحمیلی غالب توان موجود به ویژه توان مالی کشور معطوف به جنگ شد و نتوانستیم به اهداف و پیشرفت مورد نظر دست یابیم؛ اما اکنون سند چشم‏ انداز 20 ساله توسط کارشناسان با تایید و نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام طراحی و توسط رهبر معظم انقلاب به تمام دستگاه‏ ها ابلاغ شده است که آن را دنبال می ‏کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر طراحی و اقدامات همه دستگاه‏ ها بر اساس این برنامه صورت می‏ گیرد، اگر سعی شود که طبق اصول حرکت کنیم و آمایش سرزمینی را بر اساس برنامه 1404 طراحی و اجرا کنیم، می ‏توانیم شاهد توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر در کشور باشیم.

مشهدی‏ عباسی اضافه کرد: شوراها و دهیاران نیز باید برنامه‏ های خود را بر اساس سند چشم ‏انداز توسعه طراحی کنند.

نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه و رودهن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشور ما در برخی از زمینه‏ ها عقب مانده است، امروز کشور ایران در بسیاری از شاخص ‏ها مثل ژنتیک، فعالیت ‏های هسته‏ ای و تسلیحات نظامی سرآمد است و باید در سال 1404 بین کشورهای منطقه سرآمد باشیم.

وی ادامه داد: باید بررسی شود که از فضاها و ظرفیت ‏های گردشگری چه استفاده‏ هایی شده است، همچنین باید تلاش شود تا از کشورهای در حال پیشرفت منطقه عقب نمانیم و برای 11 سال باقی ‌مانده تمام تلاش و توان خود را به کار ببندیم تا به اهدافمان برسیم

انتهای پیام/ش

برچسب ها: توسعه ، صنعت ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.