مقامات بهداشت و درمان عربستان سعودی اعلام کردند تمام اقدامات مورد نیاز برای کنترل و ممانعت از شیوع ویروس "مرس" انجام می‌دهند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، ویروس "مرس" برای اولین بار در سال 2012، 302 نفر را در عربستان سعودی کشت و بیش از 723 نفر از زائران را آلوده کرد.

علائم این بیماری شامل تب، سرفه و تنگی نفس است. همچنین این ویروس می‌تواند باعث بروز بیماری ذات الریه و نارسایی کلیوی شود. بنابراین گزارش ، تقریبا 40 درصد از افراد آلوده به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

چگونگی انتقال این بیماری از شتر به انسان هنوز دقیقا مشخص نشده است. دانشمندان در این رابطه می گویند، احتمالا شیوه انتقال این بیماری از طریق ترشحات بینی و دهان از دام آلوده و همچنین شیر شتر خام می‌باشد .

در این میان گفته های یک تاجر شتر در جده نظریه دانشمندان را زیر سوال می‌برد. او می‌گوید، من را همه در کنار شترها دیده اند ، اما کسی در اینجا نمرده است و در اینجا همه چیز امن است.

اما نکته حائز اهمیت در این باره، شمار بالای زائران مراسم حج است که در حدود دو میلیون نفر در سال برآورد می‌شود و این امر نگرانی‌های زیادی را در خصوص شیوع این بیماری بوجود می‌آورد.

"پروفسور طارق مدنی"، مشاور علمی پزشکی عربستان در این گفتگو بیان کرده است که ما تمام کارهای لازم را انجام داده ایم تا اطمینان کامل پیدا کنیم مراسم حج امسال بدون احتمال شیوع این ویروس خواهد بود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار