بطور کلی تفکر افراد در دوران کودکی یک نوع تفکر انضامی است وهنوز مانند بزرگسالان دارای تفکر انتزاعی نشده‌اند.

ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تفکر افراد در دوران کودکی یک نوع تفکر انضامی است وهنوز مانند بزرگسالان دارای تفکر انتزاعی نشده‌اند و در نتیجه احتمال پیشامد هرگونه اتفاقی می‌رود ، به همین دلیل است که کودکان نخبه های انیشتن وکارتونها را واقعی تصور می‌کنند.

وی ادامه داد:فرد هرچقدر سنین کودکی را پشت‌سر می‌گذارد به پختگی نزدیکتر می‌شود وبه تدریج ازتفکر انضامی فاصله می‌گیرد ودر این زمان است که با واقعیت‌ها هر چند دیده نشوند انس و الفت بیشتری پیدامی‌کنند و به غیرواقعی بودن کارتون‌ها وانیمیشن‌ها پی‌می‌برند.

ابراهیمی مقدم در خصوص بازیهای دسته جمعی کودکان تصریح کرد: کودکان بتدریج بازیهای دسته جمعی و حضور درگروه را بیشتر ترجیح می‌دهند بنابراین استفاده از کارتونه در حد بسیار زیاد مطلوب نیست و خیال‌پردازی کودکان را به شدت تحریک می‌کند .

این روانشناس در پایان در خصوص نقش خانواده خاطرنشان کرد: خانواده در این محصول ارائه بازیهای مناسب با توجه به سن دیدن فیلمها و کارتونهایی که قرار است بیند و از نظر اخلاقی و محتویات حاوی آن مورد بررسی قرارگیرد و نباید مضامین غیراخلاقی پرخاشگرانه یا متضاد یا اصول مذهبی،فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

انتهای پیام/
 

برچسب ها: دوران ، کودکی ، انضمام ، انتزاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار