معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد گفت: انتقال زباله به کوه باباموسی در بجنورد، ماهانه 200 میلیون ریال هزینه اضافی به شهرداری تحمیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان شمالی؛خاکشور با اشاره به تعطیلی کارخانه تولید کمپوست در بجنورد افزود: شهرداری بجنورد مجبور است تا زباله‌های جمع‌آوری شده را یک مرتبه به ایستگاهی واقع در مسیر گلستان شهر و سپس با لودر به کوه باباموسی انتقال دهد.
 
وی ادامه داد: با توجه به این‌که بسیاری از ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله این نهاد از قدرت زیادی برخوردار نیستند، در جریان انتقال زباله به کوه باباموسی آسیب دیده‌اند، بنابراین مجبور به تخلیه زباله‌ها در ایستگاه و سپس انتقال آن‌ها با لودر به این کوه شده‌ایم.
 
به گفته خاکشور، 120 تن زباله روزانه از شهر بجنورد به کوه باباموسی منتقل می‌شود.
 
وی در پاسخ به این سووال که چرا کارخانه تولید کمپوست با وجود این‌که آماده آغاز بکار دوباره است، فعالیت خود را از سر نمی‌گیرد، تاکید کرد: ما از خدا می‌خواهیم که این کارخانه دوباره فعالیت خود را شروع کند و مشکلات زیست محیطی کوه باباموسی به پایان برسد و هزینه‌های شهرداری نیز کاهش یابد.
 
وی توضیح داد: اما این کارخانه به علت ممانعت تعدادی از روستاییانی که در اطراف آن زندگی می‌کنند، در بن بست باقی مانده است.
 
وی با بیان این‌که مسئولیت کارخانه تولید کمپوست، بر عهده شهرداری نیست، اظهار کرد: معاون عمرانی استانداری، رییس هیات مدیره این کارخانه است، بنابراین برای حل این مشکل باید مسوولان استانی وارد شوند.
 
خاکشور خاطرنشان کرد: شهرداری به عنوان یک عضو در هیات مدیره این کارخانه، پیگیری‌های فراوانی را در جهت فعالیت دوباره این کارخانه انجام داده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

منبع:ایسنا
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.