آبادان؛

راه اندازی کارخانه تولید کمپوست در آبادان

رییس اداره محیط زیست شهرستان آبادان گفت کارخانه ی تولید کمپوست پس از مراحل انتخاب زمین و استقرا،در سال جاری افتتاح می شود که پس از راه اندازی این کارخانه زباله دفعی در شهرستان آبادان به ده درصد کاهش می یابد.

راه اندازی کارخانه تولید کمپوست در آبادانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از آبادان، سید احمد موسوی آزاد با بیان اینکه روزانه ۱۴۰ تن زباله در شهرستان ابادان تولید می شود گفت: از این میزان سی درصد زباله خشک و ۷۰ درصد زباله تراست.

وی به برگزاری برنامه های مختلف در روزهای آینده وبه مناسبت هفته محیط زیست اشاره کرد و گفت: 2 طرح تصفیه خانه پساب بیمارستان طالقانی، تجهیز سیکلون های کنترل تولید آلودگی هوا در شهرک صنعتی، پاکسازی مناطق مختلف سطح شهرو نیز تالاب شادگان، و در بخش فرهنگی برگزاری کارگاههای آموزشی آلودگی هوا و مدیریت پسماند از برنامه های هفته محیط زیست در شهرستان ابادان است.

موسوی سال 94 را سال مدیریت اصولی پسماند اعلام کرد و افزود: متاسفانه زباله های شهرستان ابادان در تالاب شادگان دفن می شود که این امر صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست تالاب، پوشش گیاهی، حیات وحش، تنوع زیستی و آبهای سطحی منطقه وارد می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.