رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات، تبدیل کلینیک دام‌های کوچک به مرکز شبانه‌روزی را از برنامه‌های این دانشکده دانست و گفت: فعالیت کلینیک دام‌های کوچک در سه شیفت، سبب حذف هزینه‌های این کلینیک می‌شود.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، پرویز تاجیک رئیس دانشکده علوم دامپزشکی این واحد دانشگاهی از انتقال تدریجی کلاس‌های تئوری و عملی و بخش اداری دانشکده علوم دامپزشکی  به محل سایت اصلی واحد علوم و تحقیقات، خبر داد و اظهار داشت: در گام‌های بعدی با احداث سالن تشریح با امکانات ویژه، تمام امور آموزشی این دانشکده در سایت اصلی واحد ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: آزمایشگاه‌های باکتری، میکروب و ویروس شناسی به سایت واحد علوم و تحقیقات منتقل می‌شود و دانشجویان در ترم‌های آخر تحصیلی می‌توانند از امکانات تخصصی موجود در بیمارستان دام‌های بزرگ این واحد دانشگاهی بهره‌مند شوند.

تاجیک با اشاره به هزینه‌بر بودن این رشته تخصصی از اقدامات این دانشکده برای افزایش درآمدزایی خبر داد و گفت: با افزایش بهره‌وری، دانشکده ضمن تأمین مخارج خود، امکان درآمدزایی برای دانشگاه را فراهم می‌کند.

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات تبدیل کلینیک دام‌های کوچک واحد علوم و تحقیقات به مرکزی شبانه‌روزی، خودکفا و درآمدزا را از جمله جدیدترین برنامه‌های این دانشکده دانست و تصریح کرد: فعالیت کلینیک دام‌های کوچک در سه شیفت متوالی، سبب حذف تمام هزینه‌های این کلینیک، بهره‌مندی تمام دانشجویان از فضا و امکانات موجود با توجه به تقسیم فضای آموزشی و درآمدزایی برای دانشگاه و فعالیت تجربی در کنار کسب درآمد قابل توجهی برای دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات، همچنین از برنامه‌ریزی‌های این دانشکده برای پرورش میگو در استان بوشهر خبر داد و افزود: پرورش میگو توسط دانشکده علوم دامپزشکی با توجه به استفاده از آب دریا، هیچ‌گونه هزینه‌ای را به این واحد دانشگاهی تحمیل نخواهد کرد.

تاجیک با اشاره به اقدام دانشکده علوم دامپزشکی واحد علوم و تحقیقات برای  پرورش گوسفند در شهریار خاطرنشان کرد: پرورش گوسفند با حداکثر بهره‌وری، می‌تواند ضمن تأمین جنبه‌های مالی و آموزشی، در آینده نزدیک منجر به سودآوری برای دانشگاه شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار