بعد از اردن و عربستان ویروس مرس اینبار درکره جنوبی موجب کشته شدن 4 نفر و بعد هزار و صد مدرسه و کنسل شدن هزاران پرواز شده است.

به گزارش گروه خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی و پزشکی باشگاه خبرنگاران، بيش از 900 مدرسه از کودکستان گرفته تا دانشگاه به دليل ترس بر سر شيوع بيماري سندرم تنفسي حاد خاورميانه در کره جنوبي تعطيل شده است.
وزارت بهداشت کره جنوبي اعلام کرد با تاييد خبر مبتلا شدن پنج نفر ديگر به ويروس اين بيماري، شمار مبتلايان در اين کشور به 35 نفر افزايش يافته است.اولين مورد مبتلا به ويروس مرس در به دنبال شيوع ويروس سندرم حاد تنفسي خاورميانه موسوم به مرس (MERS) در کره جنوبي، صدها مدرسه و اماکن آموزشي در اين کشور در روز پنجشنبه تعطيل شد.
 بر اثر شيوع ويروس مرس در کره جنوبي، تاکنون 35 نفر به اين بيماري مبتلا شده و دو نفر نيز جان خود را از دست داده اند.

کره جنوبي در تاريخ بيستم ماه مه در يک فرد 68 ساله که از عربستان سعودي به اين کشور بازگشته بود، گزارش شد.

يک تيم از سازمان جهاني بهداشت به منظور تحقيقات در مورد شيوع بيماري سندرم تنفسي خاورميانه به کره جنوبي ( مرس)  سفر مي کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا از سئول، وزارت بهداشت کره جنوبي روز جمعه اعلام کرد يک تيم تحقيق از سازمان جهاني بهداشت به منظور نظارت بر روند مقابله با شيوع سريع مرس در اين کشور، اوايل هفته آينده به سئول سفر مي‌کند.

در حاليکه نوع بيماري شايع شده مرس در کره جنوبي با نوع همين بيماري در عربستان سعودي متفاوت است، وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبي در نظر دارد در نزديک ترين زمان ممکن يک ماموريت مشترک تحقيق را با سازمان جهاني بهداشت در اين زمينه تشکيل دهد. 

اين ماموريت مشترک قرار است از تعدادي کارشناس در حوزه هاي مختلف از جمله متخصص بيماري هاي واگير، مديريت بيماري هاي عفوني و ويروسي به منظور شفاف سازي نتايج تحقيقات تشکيل شود.

پس از آنکه در تاريخ بيستم ماه مه اولين نتايج در مورد بيماري سندرم تنفسي خاورميانه در کره جنوبي مثبت اعلام شد، تا روز جمعه شمار افراد مبتلا به اين بيماري به 41 نفر افزايش يافته است.

تاکنون چهار مورد تلفات اين بيماري  در کره جنوبي گزارش شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.