در ويندوز 8 با ترفندي ساده در رجيستري مي توانيد اندازه حاشيه پنجره ها را تغيير دهيد. اين کار باعث زيباتر شدن ظاهر ويندوز نيز مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  در ويندوز 8 با ترفندي ساده در رجيستري مي توانيد اندازه حاشيه پنجره ها را تغيير دهيد. اين کار باعث زيباتر شدن ظاهر ويندوز نيز مي شود.ابتدا کليدهاي ترکيبي Win+R را فشار دهيد تا پنجره  Run باز شود. سپس در Run عبارت regedit را وارد کنيد و Enter بزنيد. اکنون در پنجره رجيستري ويندوز به مسير زير برويد:

HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktopWindowMetrics

حال از قسمت ديگر پنجره روي BorderWidth دوبار کليک کنيد؛ مقدار پيش فرض آن 15- است، اکنون عدد صفر را به جاي آن وارد و OK کنيد. همچنين اين کار را با PaddedBorderWidth (با مقدار پيش فرض 60-) نيز انجام دهيد و به آن مقدار صفر بدهيد.

اکنون اگر ويندوز خود را Restart کنيد، خواهيد ديد که تغيير اعمال و لبه هاي پنجره ها از قبل نازک تر شده است. مي توانيد به جاي صفر اعداد ديگري را نيز وارد و حاشيه هاي پنجره ها را به سليقه خود تنظيم کنيد. براي بازگرداني به حالت اوليه نيز کافي است مقادير پيش فرض PaddedBorderWidth و BorderWidth را مجدد وارد کنيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار