رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: هجوم مگس‌های سفید تهدید مستقیمی برای مردم نیست اما می‌تواند به بخش کشاورزی و مزارع آسیب برساند.

 رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص هجوم مگس‌های سفید به تهران افزود: مگس سفید یا عسلک یک آفت گیاهی است که تهدید مستقیمی برای مردم نیست اما می‌تواند به بخش کشاورزی و مزارع آسیب برساند.

وی با اشاره به اینکه تا پیش از این گزارشی در خصوص ورود مگس‌های سفید به تهران نداشته‌ایم، اظهار داشت: مبدأ ورود این مگس‌ها را از استانهای غربی است که تغییرات اقلیمی و نیز استفاده نادرست از سموم کشاورزی یکی از مهمترین دلایل هجوم این حشرات است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بهترین شیوه مقابله با این حشرات آب‌شویه و کاربرد مواد شیمیایی خاصی است، تصریح کرد: با توجه به امکان آسیب دستگاه تنفسی، استفاده از ماسک‌های معمولی جهت ممانعت از آسیب به این مجاری توصیه می‌شود.

حافظی از بلوار کشاورزی، آزادی و محدوده بازار و منطقه هاشمی به عنوان آلوده‌ترین مناطق در این زمینه نام برد و خاطر نشان کرد: برای مقابله با این موضوع اقدامات کارشناسی از سوی حوزه خدمات شهری شهر تهران و متخصصان کشاورزی نظیر شستشوی درخت‌ها و مناطق آلوده آغاز و در حال انجام است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مگس ، هجوم ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۶:۰۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۳
وزازت بهداشت ...قدم نو رسیده مبارک . موش ها کم بودند .عروس مگس ها هم اضافه شد
آخرین اخبار