فضای مجازی می‌تواند با صرف کمترین هزینه و زمان فرهنگ و ادبیات ایران را در سطوح بین المللی معرفی و ارتقا دهد.

امید علی مسعودی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگارانگفت: در گذشته یک انجمن ادبی برای برگزاری یک نشست مجبور بود، که با صرف هزینه و زمان اعضا را در پارک، خانه و یا محل کار دعوت کند و بازخورد مناسبی هم دریافت نمی‌کرد.
 
وی افزود: در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی و مجازی، اطلاع رسانی و فراخوان با کمترین هزینه انجام می‌شود و انجمن‌های ادبی می‌تواند به صورت فرا منطقه‌ای فعالیت کنند.
 
مسعودی افزود: برای مثال یک شبکه ادبی در فضای مجازی در تهران تشکیل می‌شود، ولی مخاطب خود را در تاجیکستان، افغانستان دارد و در کمترین زمان با ارسال نظرات خود می‌توانند در این نشست ادبی شرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه ناشران و نویسندگان با مشکل پایین آمدن شمارگان چاپ روبروهستند، نویسندگان می‌توانند از طریق انتشار آثار خود از فضای مجازی از آثار خود بهره برداری لازم را داشته باشند.

مسعودی اظهار داشت: این فضای مجازی برای شاعران و نویسندگان جوان بستری را آماده می‌کند تا این افراد به خاطر نداشتن توان مالی آثار خود را نشر دهند.

وی تصریح کرد: در کنار این شبکه‌های ادبی باید از اساتید اهل فن و پیشکسوت استفاده کرد تا اعضای این شبکه‌ها در مسیر صحیح قدم بردارند.

وی خاطرنشان کرد: این فضا بستری را فراهم می‌کند تا با کمترین هزینه، فرهنگ و ادب فارسی به همگان معرفی شود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار