اقتصاد در عرصه بین الملل این هفته شامل تغییر و تحول کشورها در وضع قوانین موجود برای گذر از نوسانات بحران اقتصادی بود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اقتصاد در عرصه بین الملل این هفته شامل تغییر و تحول کشورها در وضع قوانین موجود برای گذر از نوسانات بحران اقتصادی بود . بحران اوکراین و تحریم وسیه از جمله اخبار مهم اقتصاد در عرصه بین الملل این هفته بود .

 
*انتقاد شدید اتحادیه اروپا از سیاست‌های اقتصادی آلمان

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از دولت مرکل خواسته‌اند تا در سیاست‌های اقتصادی خود تجدیدنظر کرده و با این راه هزینه‌های اقتصادی خود را کاهش دهند. ریاضت اقتصادی شدید در آلمان صدای اعضا اتحادیه اروپا به ویژه فرانسه را درآورد.

بر اساس این گزارش، فرانسه به آلمان در خصوص طرح ریاضت اقتصادی با توجه به افزایش روزانه هزینه های زندگی در این کشور هشدار داد.

*بورس کانادا در آستانه تعطیلی قرار گرفت

بدهی کانادا به بانک‌های خارجی، بورس این کشور را در آستانه تعطیلی قرار داد. داده های رسمی بورس کانادا در روز جمعه با کاهش نرخ سود بین 10 تا 40 درصد در بخشهای مختلف همراه بود که این میزان آغاز شروع یک بحران جدید برای دولت این کشور است.
 
براساس آمار موجود بیشترین میزان کاهش در بورس انرژی کانادا با 44 درصد کاهش بوده و کمترین میزان مربوط به سهام مخابرات با 0.34 درصد بوده است.
 
*اعتراض بانک‌های انگلیس به وضع قوانین جدید

بانک‌های انگليس از طرح‌های جديد دولت، در زمينه وضع مقررات مالی و سرمايه‌ای جديد انتقاد کردند.

"سيمون هيلز"، مدير انجمن بانکداران انگليس گفت: اجرايي شدن طرح هاي مالي و سرمايه اي جديد دولت انگليس هزينه هاي تحميل شده بر مشتريان بانک ها را افزايش خواهد داد و با ديگر مقرراتي که در زمينه تامين ايمني کار بانک ها وجود دارد، در تضاد است.

*دولت روسیه تصمیم به تجدیدنظر در نرخ سود بانکی خود گرفت

بانک مرکزی و مرکز آمار اقتصادی مسکو میانگین نرخ تورم را در مسکو 8 درصد اعلام کرده اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد 3 درصدی را نشان می‌دهد.

با افزایش نرخ تورم در روسیه از آغاز سال 2014 میلادی تا به امروز دولت این کشور تصمیم به تجدید نظر در نرخ سود بانکی خود برای کنترل پول در گردش در دست مردم گرفت.
 
براساس این گزارش، بانک مرکزی و مرکز آمار اقتصادی مسکو میانگین نرخ تورم را در مسکو 8 درصد اعلام کرده اند که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد 3 درصدی را نشان می دهد.

*اتحادیه اروپا به دنبال میلیاردها یورو سرمایه برای احیای اقتصاد قاره سبز

اتحادیه اروپا در تلاش برای رهایی یافتن از بدترین بحران مالی است که برای یک نسل گریبان گیرش شده است. راه حل نجات اتحادیه اروپا، تزریق میلیاردها یورو به حرکت کند اقتصاد آن است.
 
انتظار می رود وزیران اروپایی در ملاقات بعدی خود که در ماه اکتبر در لوگزامبورگ خواهد شد، درباره راهکارهای سرمایه گذاری مشورت کنند و این درحالی است که جزییات چندانی درباره این پروژه ذکر نشده است.

 *فرانسه به علت ناتواني از مهار کسري بودجه خود با انتقاد مواجه شد

فرانسه به علت خلف وعده در زمينه رفع کسري بودجه خود با انتقادها و فشارهاي فزاينده روبرو شده است.
 
*بانک های اروپایی غرق در بحرانی عمیق تر از بحران سال 2008

سیاست های بانک مرکزی اروپا در 5 سال اخیر، آسیب های جدی به بازار سرمایه وارد کرده که باعث کاهش چشمگیر رشد سرمایه شده است.
 
از سال 2008 تاکنون، بازارها به طور جدی در شرایط نامطلوب اقتصادی قرار گرفته اند و تاجران معتقدند به دلیل نامناسب بودن داده ها، بانک فدرال بیشتر تمایل به کاهش سود داده ها دارد.

*کم حاشیه ترین کشور اروپا رشد صادرات چند درصدی را تجربه کرد

با وجود بحران اقتصادی در اکثر کشورهای اروپایی اما دولت بلغارستان توانسته به خوبی با کنترل تولید داخل میزان صادرات خود را افزایش دهد .
 
براساس این گزارش بر اساس آمار گمرک بلغارستان میزان صادرات این کشور از مرزهای رسمی افزایش داشته است این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال گذسته بلغارستان با افزایش واردات رو به رو بوده است .

*نشانه‌های دیگر رکود اقتصادی در آمریکا / میزان سرمایه‌گذاری خارجی کاهش یافته

کاهش سرمایه گذاری خارجی در آمریکا باعث کاهش منابع مالی بانک‌ها به دلیل نبود منابع برای تامین نقدینگی شده است.بازار کار در ایالات متحده هنوز برای ورود سرمایه گذاران جدید مناسب نیست.
 
براساس این گزارش، رکود اقتصادی در آمریکا روز به روز رو به افزایش و هر روز با یک اثر جدید مانع خروج این کشور از رکود می شود که در تازه ترین آمار ورود سرمایه گذاران جدید به آمریکا در شش ماهه نخست امسال کاهش یافته است.
 
*دولت ونزوئلا مرزهای خود را برای جلوگیری واردات بست

دولت ونزوئلا تصمیم گرفت مرزهای تجاری خود را بین ساعت 22 شب تا 5 صبح ببندد. از سوی دولت ونزوئلا این تصمیم به مدت سه ماه و به طور آزمایشی گرفته شده و در این ممانعت شامل مواد سوختی به جز بنزین و محصولات غذایی نمی شود .

بنابراین گزارش این تصمیم به دلیل جلوگیری از گسترش روزافزون قاچاق کالا به این کشور به ویژه در مرز با کلمبیا صورت گرفته است .

*روسیه تصمیم به افزایش تعرفه های صادرات خود گرفت

با توجه به تحریمهای یکجانبه اتحادیه اروپا علیه روسیه دولت این کشور در برخی تعرفه های صادرات خود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا تجدید نظر کرد .
 
بنابراین گزارش در اولین اقدام تعرفه صادرات خود را برای کشورهایی مثل فرانسه و اوکراین بالا برده تا با این تصمیم قدرت اقتصادی خود را در منطقه یورو به خوبی نشان دهد .

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار