سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: 30 درصد از دانشجویان مشغول به تحصیل در همدان بومی هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منصور غلامی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان با تأکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران از رشد علمی بسیار خوبی برخوردار شده است، اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها 50 دانشگاه در کشور وجود داشت و هم اکنون تنها در زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 180 دانشگاه فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در بخش غیردولتی و غیرانتفاعی 300 عنوان دانشگاه فعالیت می‌کنند، افزود: با احتساب دانشگاه علوم پزشکی در شهر همدان 4 دانشگاه دولتی و هفت دانشگاه غیردولتی وجود دارد و 100 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.
 
سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان با تأکید بر اینکه 30 درصد دانشجویان مشغول به تحصیل در همدان بومی هستند، تصریح کرد: هر خانواده‌ای که فرزندان خود را برای تعلیم به دانشگاه می‌فرستد، انتظار دارد  که فرزندش تخصص لازم را به دست آورده و بامهارت کافی از دانشگاه خارج شود.
 
غلامی با بیان اینکه دانشگاه نیز انتظاراتی از مردم، جامعه و دولت دارد، ادامه داد: دانشگاه بوعلی سینا وارد چهلمین سالگرد تأسیس خود شده که بر اساس رده‌بندی وزارت علوم بین 180 دانشگاه در رتبه یازدهم قرار گرفته است.
 
وی با تأکید بر اینکه 13 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 500 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و یک هزار دانشجو در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.
 
سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان با اشاره به اینکه باید به جوانان اعتماد کرده و به آنان احترام گذاشت، گفت: هر چقدر احترام جوانان در جامعه بیشتر حفظ شود در آینده جامعه تأثیر بهتری خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه عزت و احترام به جوانان، عزت و احترام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: خیرین  در حوزه خوابگاه سازی به ویژه خوابگاه متأهلی ورود پیدا کنند تا بتوانیم ازدواج به ویژه ازدواج دانشجویی که از پایداری مطلوبی برخوردار است، را اشاعه دهیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.