فرماندار شهرستان اردبیل گفت: ۴۴۰ نفر از زائران حرم امن الهی برای انجام فرایض حج تمتع دوم و سوم مهرماه امسال راهی خانه خدا می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جواد زنجانی اظهار کرد: حجاج اردبیلی به صورت مستقیم از طریق فرودگاه اردبیل به خانه خدا عزیمت می کنند که تدابیر لازم برای انجام پروازها بدون تاخیر و تعلل خاص اندیشیده شده تا پرواز مستقیم از فرودگاه اردبیل به جده انجام شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که در صورت مساعد نبودن شرایط جوی پرواز حجاج چگونه انجام می شود، بیان کرد: در شرایط اضطراری که امکان پرواز نباشد تدابیری به کار گرفتیم تا حجاح با اتوبوس به فرودگاه تبریز منتقل شده و از آنجا راهی سرزمین الهی شوند که البته این کار از احتمالات است.
 
فرماندار اردبیل گفت: حجاج اردبیلی در قالب 4 کاروان پروازشان به سمت جده انجام می شود که در 2 روز حجاج تمتع به کشور عربستان انتقال داده می شوند و هیچ مشکلی از این بابت متصور نیستیم.
 
زنجانی در مورد وضعیت ترافیک محور اردبیل-آستارا در محدوده فرودگاه اردبیل و تکرار ترافیک سنگین سال گذشته در این مسیر تصریح کرد: در این زمینه با تشکیل جلسات هماهنگی با پلیس راهور و راه استان سعی شده تا با گشت ها و کنترل های ترافیکی مانع از تردد و ورود خودروها به داخل فرودگاه شوند و یا بخواهند در این مسیر ترافیک سنگینی را به راه اندازند.
 
وی افزود: البته با همکاری هیئت امنای محلات و مساجد قرار شده آیین خداحافظی و بدرقه حجاج به شکل محله محور انجام شود تا نیازی به مراجعه حضوری برای بدرقه حجاج در فرودگاه اردبیل نباشد که به شکل محدود نیز از پایانه بدرقه مسافران فرودگاه اردبیل استفاده می کنیم تا مشکل حادی در این زمینه به وجود نیاید.
 
فرماندار شهرستان اردبیل با تاکید بر ضرورت احداث پایانه حجاج در فرودگاه اردبیل اظهار کرد: قرار است ترمینال خارجی فرودگاه اردبیل با تامین اعتباراتی که به صورت ملی و استانی انجام می شود هرچه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.
 
زنجانی گفت: برای بازگشت حجاج نیز تدابیر لازم اندیشیده شده تا بدون ایجاد ترافیک خاص تسهیل در رفت و آمد حاجیان را در هنگام بازگشت شاهد باشیم که فرودگاه اردبیل همراه با پلیس راهور در این زمنیه تدابیر لازم را اندیشده است.
 
انتهای پیام/ز
منبع:تسنیم
برچسب ها: حج ، تمتع ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.