رییس بیمارستان مهدیه با بیان اینکه آمار سزارین با اجرای طرح تحول در بیمارستان مهدیه کاهش پیدا کرده است، گفت:‌ این آمار از 67 درصد قبل از جراحی هم اکنون به 50 در صد رسیده است.

محسن سوری رییس بیمارستان مهدیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به این که این بیمارستان سانتر زایمان و درمان ناباروری است در راستای اجرای طرح تحول و رایگان شدن زایمان طبیعی آمار زایمان طبیعی افزایش پیدا کرده و در مقابل آمار سزارین کاهش یافته است به طوری که آمار سزارین از 67 در صد نسبت به 6 ماه مشابه سال گذشته به  50 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: طبق طرح طرح باید میزان سزارین ماهانه بین 2 تا 5 درصد کاهش پیدا کند که در این بیمارستان عملا ممکن نیست چرا که این مرکز به عنوان یک مرکز ارجاع  در زمینه درمان ناباروری محسوب می‌شود و از لحاظ دیگر با توجه به فعال بودن مرکز درمان ناباروری با IVF در این بیمارستان آمار چند فلوزایی ناشی از این روش درمان بالاست، به همین خاطر باید این نوع زایمان‌ها به صورت سزارین انجام شود.

سوری به  بحث مقیم شدن متخصصان  اشاره و اظهار داشت: در ساعات بعد از ظهر و شب متخصصان زنان و زایمان، جراح عمومی، بیهوشی و داخلی که اًنتر هستند حضور فعال دارند همچنین به علت اینکه یک بخش NICu با 33 تخت در این بیمارستان داریم متخصص اطفال هم در غیر از ساعت اداری مقیم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
الهام میرزایی فرد کچورستاقی
۱۰:۵۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۷
عالی
آخرین اخبار