روستا آزاد گفت: بسیاری از خوابگاههای قدیمی که وضعیت نابسامانی داشت، بازسازی شدند. همچنین تعدادی خوابگاه جدید از طریق رهن و اجاره به خوابگاههای دانشجویی، اضافه شده است.

رضا روستا آزاد رئیس سابق دانشگاه شریف در حاشیه جلسه تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید این دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در مورد حفظ و نگهداری این خوابگاهها، روشهایی مثل سم‌پاشی‌های به موقع و حفظ سلامتی و بهداشت این مراکز، اجرایی شده است. و سعی شده تا حد توان و بضاعت دانشگاه، به خوابگاهها رسیدگی شود.

روستاآزاد ادامه داد: وزارت علوم بیشتر از 4 سال دوره کارشناسی به دانشجویان خوابگاه نمی‌دهد و دانشجویانی که بیش از این 4 سال از خوابگاه استفاده کنند، تحت عنوان سنوات تمام تلقی می‌شوند که این گروه از دانشجویان جداسازی شده اند و در خوابگاههای مستقل اسکان پیدا کرده اند.

روستاآزاد در مورد تعداد دانشجویان مستقر در خوابگاهها گفت: تلاش کرده‌ایم که به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم، هر چند که کمبودهایی وجود دارد. بطور کلی از 12-11 هزار نفر دانشجویی که داریم، تقریباً نیمی از این تعداد یعنی حدود 5 هزار نفر خوابگاهی هستند. سیاست عمومی وزارت علوم برای برون‌سپاری خوابگاهها به بخش خصوصی است ولی معمولاً این بخش رغبت زیادی برای مشارکت در امر خوابگاهها نشان نمی‌دهد. و مدیریت خوابگاهها بسیار مشکل و پرهزینه است.

وی در مورد خوابگاههای متاهلی هم اشاره کرد: خوابگاههای متاهلی هم وجود دارد که در جاده کرج است و دانشجویان متاهل در این مرکز اسکان دارند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.