یک منبع در فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد عملیات نظامی به رهبری سپهبد "رشید فلیح" برای آزادی 400 افسر و سرباز که توسط داعش در الصقلاویه در شمال فلوجه محاصره شده‌اند، آغاز شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه‌های عراق، نیروی تیپ واکنش سریع عراق متشکل از 400 افسر و سرباز با عناصر داعش در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه درگیر شد، ولی مهمات این نظامیان تمام شد و توسط عناصر داعش از دو روز پیش در منطقه مذکور محاصره شده‌اند.

از سوی دیگر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به هواپیمایی ارتش دستور داد از سربازان محاصره شده در منطقه الصقلاویه در استان الانبار پشتیبانی کند و محاصره آن ها را از سوی افراد مسلح با ریختن مواد غذایی از هوا به این منطقه، بشکند.

این در حالیست که یک منبع  امنیتی عراق اعلام کرد  در حملات هوایی جنگنده های فرانسوی به مواضع  عناصر داعش در استان  نینوا در شمال عراق دست کم 75  تروریست  مسلح کشته شدند .

این منبع امنیتی تاکید کرد با تشدید حملات هوایی  آمریکا و فرانسه  علیه مواضع و پناهگاه های داعش در استان نینوا، عناصر این گروه مواضع خود را در این استان  تغییر دادند.

 منبع امنیتی عراق افزود  منطقه  الغابات در حومه موصل  هدف حملات هوایی مستقیم  جنگنده های فرانسوی قرار گرفته است  و دهها تن از عناصر داعش در این منطقه کشته شدند.

حملات هوایی ارتش فرانسه علیه مواضع داعش در عراق در موصل از روز جمعه آغاز شد .

همچنین عناصر داعش با یورش به گشتی ارتش عراق در شمال حله در 100 کیلومتری جنوب بغداد یک سرباز را کشتند و دو تن دیگر را زخمی کردند .

در عین حال، دست‌کم 22 تن از تروریست های داعش در حملات هوایی ارتش عراق به مناطق مختلف استان صلاح الدین در 170 کیلومتری شمال بغداد به هلاکت رسیدند .




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار