فرمانده دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در وضعیت تحریم‌ها 8 سال مقاومت کردیم و این‌ها همه تلاش نیروهای مسلح و مردم بود که امروزه قدرت منطقه‌ای هستیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ دوم "دولت رمضان‌زاده" فرماندهی دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه دژبان‌ آجا که در پادگان فرماندهی دژبان آجا برگزار شد، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و جانبازان است که در ایران اسلامی از یک امنیت و آرامش کامل برخوردار هستیم. خونی که توسط شهدا به بدنه این انقلاب تزریق شد باعث شده که روز به روز شاهد تنومند شدن درخت انقلاب باشیم.
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 از همان روزهای اول مورد غضب استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا قرار گرفتیم. توطئه‌های آمریکا از ترور امام جمعه شروع شد و به مردم عادی رسید و آن‌ها با توطئه منطقه کردستان را دو سال تمام متشنج کردند و وقتی موفق نشدند فرد دیوانه‌ای به اسم صدام را پیدا کرده و برای حمله به جمهوری اسلامی تحریک و تهدید کردند.
 
فرماندهی دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: غربی‌ها و در رأس آن آمریکا انواع تجهیزات از جمله هواپیما، تانک، نفربر و متخصص را در اختیار صدام گذاشتند و در 31 شهریور 59 شاهد یک حمله همه جانبه زمینی و هوایی بودیم و این در حالی بود که در آن زمان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی انسجام کامل را نداشتند.
 
امیر سرتیپ رمضان زاده با اشاره به توطئه‌های مختلف آمریکا بعد از دوران 8 سال دفاع مقدس اضافه کرد: ایمان به خدا، رهبری قوی و پشتیبانی نیروهای مردمی باعث شد که توطئه‌های دشمنان ناکام بماند و در آن زمان افسران و درجه‌داران و سربازان برای دفاع از کشور اعلام آمادگی کردند و رهسپار خرمشهر شدند.
 
وی افزود: در جنگ غزه، مقاومت اسلامی موشک‌هایی را داشت که از خود دفاع کند ولی ما پیشرفته‌ترین سلاحمان در اوایل جنگ " آر پی جی هفت" بود و مشکل دیگری که وجود داشت خیانت بنی‌صدر بود که می‌گفت زمان را بگیریم و مکان را بدهیم.
 
فرمانده دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با پشتیبانی مردم و سازماندهی بدست آمده در ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران مقاومت کردیم و توانستیم خرمشهر را آزاد کنیم و 19 هزار کشته و 19 هزار اسیر به دشمن تحمیل کنیم.
 
امیر سرتیپ رمضان زاده اضافه کرد: در زمان جنگ حتی سیم خاردار حلقوی در اختیار ایران نمی‌گذاشتند و اگر با جنگ منظم به مقابله با صدامیان می‌رفتیم آزادسازی خرمشهر یکسال زمان می‌برد.
 
وی در ادامه با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرام بودن سلاح اتمی گفت: ما به هیچ عنوان به دنبال سلاح اتمی نیستیم و آمریکا با بهانه‌جویی در مورد انرژی هسته‌ای و بحث سوریه و عراق به دنبال منافع خود است.
 
فرمانده دژبان کل ارتش آجا تصریح کرد: در وضعیت تحریم‌ها 8 سال دفاع کردیم و این دفاع همه مرهون تلاش نیروهای مسلح، مردم و پشتیبانی امام(ره) بود و این موضوع در تاریخ بی‌بدیل است و امروزه در حقیقت قدرت منطقه‌ای هستیم.
 
امیر سرتیپ رمضان زاده اضافه کرد: فرمانده ما رهبری است که خود از جانبازان انقلاب و از بزرگان دفاع مقدس بوده و 8 سال دفاع مقدس مرهون تلاش‌های شهدا و جانبازان است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اکنون هم آمادگی داریم اگر دشمن چشم طمع داشت با قدرت در مقابل آن ایستادگی کنیم و اگر امروز هم تهدیدی صورت بگیرد، من و تمام پرسنل پایور آجا برای مقابله با دشمن آماده هستیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار