عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای اجرای سیاست‌های فناوری ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

"حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی" نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های علم و فناوری از سوی رهبرمعظم انقلاب گفت: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به طور جدی سیاست‌هاب ابلاغی مقام معظم رهبری را که در شش محور است، مورد پیگیری قرار خواهد داد.
 
وی با اشاره به محورهای اصلی سیاست‌های ابلاغی علم و فناوری از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: محورهای این سیاست شامل جهاد مستمر علمی با هدف کسب مرجعیت علمی و فناوری جهانی، بهینه‌سازی عملکرد و ساختار نظام آموزشی و تحقیقاتی کشور، حاکمیت مبانی ارزش‌ها، اخلاق و موازین اسلامی، تقویت عزم ملی و افزایش درک اجتماعی نسبت به اهمیت توسعه علم و فناوری، ایجاد تحول در ارتباط میان نظام آموزشی عالی، تحقیقات و فناوری با سایر بخش‌ها و گسترش همکاری در حوزه علم و فناوری در سایر کشورها است.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: ضمن آنکه باید عزم ملی برای اجرای این سیاست‌ها ایجاد کنیم باید درک اجتماعی جامعه را نیز بالا ببریم تا ان‌شالله این شش محور اجرایی و عملیاتی شود.
 
سلیمی در پایان از تشکیل کمیته‌ای برای اجرای سیاست‌های فناوری ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در آینده نزدیک در کمیسیون متبوعش خبر داد.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار