جغتایی گفت: ایجاد فرصت‌های فرهنگی، اجتماعی دانشگاه و فرزندان دانشگاهیان یکی از اهدافی است، که به دنبال آن هستیم.

به گزارش محمد تقی جغتایی سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مراسم جشن اختتامیه دوره آموزش و فرهنگی کارکنان دانشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ افزود: از سنین تولد تا 3 سالگی بهترین زمان فعالیت‌های رشد جسمی و مغزی در کودکان است.

استاد عصب شناسی کشورمان ضمن بر شمردن مراحل رشد مغز در افراد خاطر نشان کرد: شکل گیری مغز بین تولد تا 3 سالگی است و وزن مغز نوزاد در هنگام تولد 400 گرم در سنین بعدی 800 و تا 3 سالگی 1100 می‌رسد و این موضوع بیانگر اهمیت یادگیری مهارت‌های حرکتی، فنی، اجتماعی و غیره تا 3 سالگی در کودکان است.

جغتایی در ادامه گفت: بعد از 3 سالگی نیز چارچوب‌های دیگری در فرایند یادگیری شکل می‌گیرد و اگر قرار است فردی مهارت‌های فنی خوبی در بزرگسالی داشته باشد باید در این سنین مورد آموزش قرار گیرد.

وی افزود: امروزه شهر نشینی و به نوعی آپارتمان نشینی زمینه ساز محدود سازی فعالیت‌های، حرکتی، فیزیکی و... کودکان شده است و کودکان فرصت فراگیری این مهارت را در سنین رشد خود از دست می‌دهند.

وی گفت: فرصت سازی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی دانشگاه که به همت معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی انجام شد زمینه ساز جمع پذیری کودکان و افزایش مهارت‌های تقلیدی و رفتار در کودکان می شود.

جغتایی آموزش مهارت‌های کاربردی کودکان امروز را تضمین موفقیت فردای جامعه دانست و افزود: برای رسیدن به این مهم از هیچ برنامه‌ای دریغ نمی‌کنیم.

 تشکیل کمیته رفاهی دانشگاهیان با محوریت خانواده

در ادامه بهنام یوسفی سرپرست معاونت توسعه مدیریت منابع انسانی افزود: هدف ما این است که امور رفاهی کارکنان را به خانواده‌ها ببریم و علاوه بر شخص کارمند خانواده‌ها نیز از آموزش‌ها بهره‌مند  شوند.

وی با تاکید بر محوریت خانواده در برنامه های رفاهی دانشگاه افزود: تخصیص اعتبار به برنامه مشهد را آغاز نموده این و با رفع مشکل حقوقی صلاح‌الدین کلا می توان از امکانات آن نیز بهره برد.

یوسفی در ادامه گفت: به دنبال تخصیص اعتبارات برای خانواده کارکنان علاوه بر شهرهای شمالی کشور، اصفهان و شیراز را نیز لحاظ می نماییم.

وی افزود: برنامه آموزشی- فرهنگی فرزندان کارکنان دانشگاه در سال آینده نیز با توجه به محدوده سنی خاص و امکانات دانشگاه مد نظر قرار خواهد گرفت.

یوسفی اظهار داشت: در سال آینده زمین فوتبال و سالن ورزشی به بخش خصوصی اجاره داده نمی شود، مگر اینکه در قبال آن شاهد دریافت تسهیلات فضای رفاهی باشیم و در صدد انگیزه سودآفرینی در این عرصه‌ها نیستیم و ملاک ما رفاه خانواده کارکنان دانشگاه است.

وی از بسیج همگانی امکانات دانشگاه در ارتقاء  فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی کارکنان و خانواده آنها خبر داد و افزود: در شش ماه دوم و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها برای استمرار برنامه‌ها و مشارکت و نزدیکی خانواده‌ها ویژه برنامه‌هایی خواهیم داشت.

وی حضور کارکنان و فرزندان در برنامه‌های رفاهی را زمینه ساز تقویت مسئولین عنوان کرد و پیشنهاد خوب و انتقاد سازنده را عامل ارتقاء برنامه‌های رفاهی دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار