استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: داعش و گروه‌های تروریستی و بعثی در عراق به دنبال تثبیت موقعیت خود هستند و 70 درصد داعش در عراق بعثی‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، قربانعلی محبوبی استاد دانشگاه امام حسین(ع) در نشست تخصصی با عنوان "آمریکا- داعش، ائتلاف پوچ" که به همت معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی ایجاد ناامنی در منطقه خصوصاً در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق تضعیف و شکنندگی چهره مقاومت است و آن‌ها به دنبال این هستند که بازوهای اصلی جبهه مقاومت را هدف قرار دهند که در جنگ‌های 33، 22 و 8 روزه موفق نشدند.
 
وی افزود: محور غربی-عربی صهیونیستی به دنبال بحران آفرینی در منطقه بودند و داعش و گروه‌های تروریستی و بعثی در استان‌های سنی‌نشین پس از از دست دادن قدرت، شورش‌هایی داشتند.
 
استاد دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد: داعش تاریخ مصرفش تمام شده و در عراق شکست خورده و شکست داعش در آمرلی عراق مثل فتح القصیر در سوریه است و به زودی بحران سوریه و عراق به پایان خواهد رسید و در این پیچ تاریخی نقش مرجعیت بسیار مهم است.
 
وی تصریح کرد: آمریکا پس از شکست از محور مقاومت به دنبال ضربه زدن به ضعیف‌ترین حلقه مقاومت یعنی سوریه بود که البته توفیقاتی در این زمینه نداشت.
 
محبوبی با اشاره به نقش مضر آمریکا در فرسودگی ارتش‌های عربی منطقه در مقابل ارتش رژیم صهیونیستی افزود: آمریکا با عراق چند ده میلیارد دلار قرارداد نظامی دارد که عمل نکرده و به دنبال این است که ارتش سوریه و عراق را در مقابل رژیم صهیونیستی با مشکل مواجه کند.   
 
استاد دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به نقش "عزت ابراهیم الدوری" در تشکیل تکفیری‌ها تصریح کرد: عربستان از طریق بعثی‌ها به دنبال ضربه زدن به عراق و تضعیف چهره مقاومت است که در این زمینه موفق نبوده است.   
 
وی اضافه کرد: این امکان وجود دارد که داعش پس از شکست در خاورمیانه در مناطق دیگری از جهان از جمله فدراسیون روسیه و ایالت سینگ کیانگ سردربیاورد و آمریکا عمدتاً از تروریست‌ها استفاده ابزاری می‌کند.   
 
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش "هاکان‌ سی‌دان" رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه در حمایت لجستیکی داعش خاطر نشان کرد: "هاکان سی‌دان" نقش هماهنگ کننده را دارد و البته ترکیه با ایجاد NGO ها سعی دارد منافع نفتی خود را از طریق داعش تأمین کند.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار