هاشمی در خصوص پیش رفتن دانشگاه‌ها به سمت پولی شدن گفت: همه ما باید به قانون و مصوبات مجلس احترام بگذاریم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها گفت: امسال وزارت بهداشت تمهیداتی برای پذیرش دانشجویان پیش بینی کرده  که برجسته ترین‌ها انتخاب شوند.

وی در ادامه گفت: قسمتی از هزینه‌های دانشگاه باید از طریق دریافت شهریه تامین گردد که تقریبا در تمام دانشگاه‌های برجسته دنیا مرسوم است ولی امیدواریم دانشگاه‌ها از نظر مالی وابستگی به دریافت شهریه نداشته باشند و شروع آن توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران برای دستیابی به استقلال مالی دانشگاه باشد.

وی در ادامه گفت: با آموزش رایگان هرگز خداحافظی نمی‌کنیم ولی طبق قانون 20 درصد صندلی‌های دانشگاه باید به صورت خودگردان اداره شود.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص ارتقاء جایگاه علمی کشور و تبدیل  شدن به قطب  علمی جهان اسلام با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت در گذشته تلاش‌هایی داشته‌اند ولی با توجه به فرمایشات رهبری در قالب ابلاغ سیاست‌های کلی علم و فناوری، نیاز به بازنگری مجدد وجود دارد و نیاز به تحکیم زیرساخت‌ها است.

هاشمی گفت: دولت و مجلس باید در این خصوص به هم کمک کنند و برنامه این است که کارگروهی برای برنامه‌های سیاست‌های ابلاغی نظام سلامت، برنامه ششم و بودجه سال 94 تنظیم شود که تا آخر امسال برنامه‌ها تدوین می‌گردد.

وی در خصوص جایگاه آموزش در طرح تحول نظام سلامت گفت: کار در حوزه آموزش بسیار سخت است و طی یک سال گذشته برنامه ریزی‌هایی در حیطه دانش پزشکی، کسب مهارت ورود به دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی در دست اقدام است در حوزه پژوهشی برنامه‌هایی داریم که حاصل آن تقویت بنیه پژوهشی کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.