دکتر جعفریان گفت: آنچه در تمام دنیا از جمله کشور ما مطرح است، توجه به هزینه بر بودن بحث سلامت و درمان است که در تمام دنیا هم سازمان‌های بیمه‌گر، دولت و کارفرمایان مسئولیت تامین هزینه را بر عهده دارند.

دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمه بودن همگانی در بسیاری از کشورها مرسوم نیست، ولی در کشور ما خوشبختانه بیمه همگانی وجود دارد و اخیرا هم جشن بیمه همگانی سلامت را شاهد بودیم که این نشانگر اهمیت نقش بیمه در تامین سلامت و درمان مردم است.

وی گفت: از طرفی مردم هم باید حق بیمه بپردازند و موضوع حائز اهمیت این است که بودن هزینه نمی‌توان خدمات مطلوب و گسترده بهداشتی و درمانی دریافت کرد و توقع دسترسی خوب به خدمات را داشت و دریافت خدمات و امکانات بدون پرداخت هزینه، عادلانه نیست.

دکتر جعفریان افزود: هزینه تامین سلامت عموما بر عهده سازمان‌های بیمه‌گر و در ازای حق بیمه‌ای است که مردم می‌پردازند که در این میان کارفرمایان و دولت هم نقش حمایتی برای سازمان‌های بیمه‌گر در برابر ارائه خدمت بهداشتی و درمانی برای عموم جامعه را بر عهده دارند که این سه متولی باید به بهترین صورت وظیفه خود را در مقابل مردم انجام دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.