دومین کنگره، کارگاه و نمایشگاه بین‌المللی نمک زدایی از آب های شور در تاریخ 28-30 مهر 1393 (مطابق با 20-22 اکتبر 2014 برگزار می شود.

سهيلا شکرالله زاده دبير علمي این  کنگره در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت : سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران ميزبان این رویداد علمی در تهران است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، روز 28 مهر ماه اختصاص به برگزاری کنگره داشته و در دو روز بعد کارگاه‌های تخصصی با دعوت از صاحب‌نظران بین‌المللی و ایرانی برگزار خواهد شد.  
   
وي افزود: مقالات تخصصی به صورت مقاله کوتاه (2 تا 3 صفحه‌ای) و به زبان انگلیسی دریافت شده و مقالات برگزیده پس از تکمیل و داوری در یکی از مجلات علمی-پژوهشی انگلیسی زبان داخل کشور به چاپ خواهد رسید.  
   
شكرالله زاده اظهار داشت : موضوعات مورد بحث کنگره عبارتند از: نمک زدایی و ظرفیت های آبی موجود، فناوریهای نوین در نمک زدایی (غشایی و حرارتی)، کاهش مصرف انرژی در شیرین سازی آب، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در این صنعت، اثرات زیست محیطی واحدهای شیرین سازی، توسعه غشاهای جدید، واحدهای هیبریدی در شیرین سازی آب، نانوفناوری در نمک زدایی،  مشکلات واحدهای صنعتی شیرین سازی و چندین موضوع روز دیگر. است که با شرکت متخصصین صاحب نام بین المللی برگزار می شود.
 
 وی در ارتباط با عناوین کارگاه‌های پیشنهاد تصریح کرد :  سیستم های هیبریدی در شیرین سازی آب،‌ فناوری های نوین در نمک زدایی (اسمز مستقیم ، نمک زدایی زیستی،استفاده از انرژی های تجدید پذیر)، نمک زدایی و محیط زیست ( ارزیابی ریسک زیست محیطی،  مدیریت شورابه تولیدی و ....)، مدیریت منابع آب و نمک زدایی، نانوفناوری و نمک زدایی، پیشرفت های جدید در اسمز معکوس، مشکلات طراحی و بهره برداری از واحد های شیرین سازی آب و شبیه سازی فرآیندهای نمک زدایی حرارتی و غشایی در کنار نیروگاه (CHP & CWP) با استفاده از نرمافزار ترموفلو از موضوعات مهم اين سمينار است.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.