سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با میزبانی خانواده شهداء و با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت‌های لشکری و کشوری به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با میزبانی خانواده شهداء و با حضور جمعی از هنرمندان و شخصیت‌های لشکری و کشوری به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

علی اكبر ذاكری با اعلام این خبر گفت: شبكه دو بنا بر رسالت فرهنگی خود، بخشهایی از این جشنواره را پوشش تصویری خواهد داد. این برنامه با نام"جشنواره مقاومت"در ساعات 15 و 19:30 به مدت 15 دقیقه به نمایش خواهد گذاشت.

تهیه كننده این برنامه خاطرنشان كرد: این جشنواره كه از 31 شهریور آغاز شده و تا 4 مهر در سینماهای فلسطین، عصر جدید و پردیس ملت به پخش بیش از 400 فیلم سینمایی داخلی و خارجی می پردازد، هر روز با یكی از كارگردانان مشهور فیلمها به گفتگو خواهد نشست.

كارگردان این برنامه ابراز كرد: مهمان امشب این برنامه كه ساعت 19:30 به روی آنتن شبكه دو رفته و درخصوص فیلم «شهابی از جنس نور» كه یكی از فیلمهای به نمایش درآمده در این جشنواره است، صحبت می كند محمدرضا اسلاملو (كارگردان این فیلم) است.

فیلم «شهابی از جنس نور» فیلمی ایرانی محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در سال 92 است كه نخستین باردر سی و دومین جشنواره فیلم فجرنمایش داده شد و نام قبلی آن «شمشیر اژدها» بود.

در این فیلم كه پیرامون یک مستندساز ایرانی است كه بعد از جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان برای کشف حقایقی که شنیده به منطقه می‌رود و با واقعیات بسیاری مواجه می‌شود، هنرمندان ایرانی و لبنانی همچون امین زندگانی، باسم مغنیه، بولین حداد، ابو شریف، عدی طفیل، الهام مبارک، فواد حسنو امل عفیشبه ایفای نقش می پردازند.

محمدرضا اسلاملو در جلوی دوربین شبكه دو از روند تهیه و تولید این اثر فاخر، مطالبی را برای بینندگان عنوان خواهد كرد.

برنامه «جشنواره مقاومت» به تهیه كنندگی و كارگردانی علی اكبر ذاكری هر روز تا پایان جشنواره فیلم كوتاه مقاومت از سینما فلسطین دوبار در طول روز از ساعات 15 لغایت 15:20 و 19:30 لغایت 19:45  از شبكه دو پخش می‌شود.



انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار