سرپرست دانشگاه فرهنگیان، خطاب به دانش آموزان گفت: اگر به معلمی عشق می ورزید در انتخاب دانشگاه خود به دانشگاه فرهنگیان توجه ویژه داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمود مهر محمدی در مراسم بازگشایی دبیرستان شاهد هفتم تیر، تجارب مدرسه و محیط  کلاس را تجاربی، دارای ابعاد گوناگون، متنوع و با شدت و ضعف متفاوت از نظر ماندگاری دانست و تصریح کرد: ماندگارترین و مستحکم ترین تجارب در شکل دادن شخصیت دانش آموزان در کلاس درس اتفاق نمی افتد و این تئوری را می توان تناقص تعلیم و تربیت مدرن نامگذاری کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، فعالیت های علمی، دینی، هنری و آموزشی را که در قالب فعالیت های درون زا، اختیاری، داوطلبانه و آزادانه در ساحت مدرسه، اما خارج از کلاس درس، انجام می شود را پایدارترین و نافذترین اقدامات در شکل دادن شخصیت دانش آموزان خواند و افزود: تجربیات کلاسی نیز مهم و تاثیر گذار می باشد، اما فعالیت هایی که بعضا به اشتباه فوق برنامه نامیده می شود، می تواند به یادگیری های بسیار قدرتمند تر از حیث پایداری و استحکام دست یابد تا جایی که بشود گفت، نهاد مدرسه اساسا باید به واسطه این دست تجارب یادگیری خارج از کلاس درس معتبر و مهم شناخته شود.

وی، خطاب به دانش آموزان، گفت: در کلاس درس به انجام فعالیت های مربوط به درس بسنده نکنید و فرصت های خارج از کلاس درس به شکل انفرادی و گروهی خلق کنید و از مدیران و مربیان خلق چنین فرصت هایی را درخواست کنید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در ادامه ی سخنان خود، مدیران و مربیان مدارس را مورد خاطب قرار داد و افزود: با اهتمام به توسعه ی فرآیندهای خارج از کلاس درس، تناقص تعلیم و تربیت مدرن را کاهش و کارایی اثربخشی مدرسه به شکل جدی را افزایش دهید.

مهر محمدی، خاطرنشان کرد: با تغییر در روش های آموزشی نیز می توان تجارب یادگیری در کلاس درس را همانند تجارب پر قدرت و استحکام خارج از کلاس درس کرد.

وی، با اشاره به نقش غالب مستقیم، آمرانه و یکطرفه در کلاس های درس، گفت: این نقش باید غیرمستقیم و با محوریت دانش آموز انجام گیرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه معلمان باید با اراده و تدبیر تربیتی در کلاس های درس از متن به حاشیه بروند، تصریح کرد: با بهره گیری از این امر، کلاس های درس را چنان مدیریت و صحنه پردازی کنید تا اثرگذارترین آموزش اتفاق بیافتد.

وی، در بخشی دیگر از سخنان خود، با معرفی دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه را نهادی تازه تاسیس، ماموریت گرا و ذخیره آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: حدود و آستانه ی کیفیت و کارایی در آموزش و پرورش را دانشگاه فرهنگیان تعیین می کند.

 مهر محمدی، دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را یکی از ابزار قدرت در دانشگاه فرهنگیان برشمرد و خطاب به دانش آموزان گفت: اگر در خودتان عشق به معلمی و ادای دین بیشتر به جامعه احساس می کنید در انتخاب دانشگاه خود به دانشگاه فرهنگیان نیز توجه  ویژه داشته باشید و به دوستانتان نیز تذکر بدهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۲۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
ایا با التماس میشود دانشجو گرفت بجای این ادبیات بهتر نیست به ارزشمندی این شغل و جاذبیت های آن بیندیشید
آخرین اخبار