محسن رضایی مطرح کرد:

دکترین انقلاب اسلامی دکترین مقاومت/ استکبار معتقد به عدم شکل‌گیری امپراطوری ایران/ تکفیری‌ها به اسلام خیانت می‌کنند

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دکترین انقلاب اسلامی دکترین مقاومت و دارای یک بال جهاد و یک بال تعامل است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ایستادگی امروز و عزت و تعالی فردا که در ساختمان شماره یک وزارت خارجه برگزار شد گفت: هفته دفاع مقدس هفته سربلندی ملت ایران، شهادت طلبی و مقاومت است. در طول تاریخ تولد ایران جنگ‌های زیادی صورت گرفته که جنگ ایران و عراق طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم بوده است.   
 
وی افزود: در جنگ تحمیلی یک پدیده جدیدی رخ داد که اتحاد قطب شرقی و غربی با زد و بندهای پشت پرده انجام شد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تقابل و تضاد بلوک شرق و غرب در جنگ کره، ویتنام و جنگ عراق و اسرائیل تصریح کرد: در جنگ کره آمریکا پشت کره جنوبی بود و شوروی و چین پشت کره شمالی و در جنگ اعراب و اسرائیل آمریکا پشت اسرائیل ایستاد و فرانسه و انگلیس از آن حمایت کردند. شوروی‌ها هم مدتی پشت عراق بودند. 
 
رضایی افزود: به تعبیر امام(ره) دست آمریکا از آستین شوروی بیرون آمد و دو قطب با هم توافق کرده بودند که آمریکا تهاجم به افغانستان را نادیده بگیرد و در قبال آن شوروی تسلیحات نظامی از جمله موشک اسکات، تانک تی 72، نفربر، موشک وهواپیماهای سوخو و میگ را در اختیار عراق قرار دهد.
 
وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا و غرب از صدام اضافه کرد: گزارش یکی از اعضای کنگره در طول جنگ عراق تعجب آور است که این فرد گزارش کرده بود این همه سلاحی که آمریکا در اختیار عراق قرار داده تعجب آور است. فرانسوی‌ها هواپیماهای سوپراستاندارد را در اختیار صدام گذاشتند که توانایی حمل موشک‌های دور برد با دقت بالا را داشت.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در اوایل جنگ ارتش استحکام و انسجام لازم را نداشت و بالاترین درجه برادران ارتشی سرهنگ بود زیرا تمام فرماندهان ارشد مثل سرتیپ‌ها و سرلشکرها رفته بودند و شرایط تحریم اسلحه و مهمات نیز حکمفرما بود.
 
رضایی با اشاره به محاسبه غربی‌ها در شکست ایران اشاره کرد: صدام قبل از حمله به ایران یک تسویه حساب خونینی در داخل انجام داد و طرفداران ایران و سوریه در ارتش را اعدام کرد و عده دیگری را نیز به بهانه‌های مختلف از بین برد، صدام از پنج استان وارد ایران شد و در کمتر از یک روز 1300 کیلومتر از 5 استان تجاوز صورت گرفت که در برخی مناطق ارتفاعات مرزی و در برخی مناطق شهرها و در برخی مناطق تا مرکز استان‌ها پیش آمده بودند.
 
وی اضافه کرد: اول جنگ‌ تلاش‌های زیادی صورت گرفت ولی وسعت مناطق تصرف شده بسیار زیاد بود و در سال اول جنگ حتی یک تپه هم آزاد نشد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بنی‌صدر فکر می‌کرد از طریق تعامل با دنیا می‌توان راهی را باز کرد و دنبال یک پیروزی و نمایشی از توانایی خودش بود که نه در سیاست و نه در عرصه میدانی و در هیچ کدام از عرصه‌ها چه میدانی و سیاسی موفق نشد.   
 
رضایی اظهار داشت: از سال دوم جنگ مدیریت سیاسی تغییر کرد و طی ده ماه از تغییرات نظامی و سیاسی 90درصد سرزمین‌های کشور آزاد شد. اوضاع به شکلی پیش رفت که کشورهای غربی که برای شکست ایران سناریو طراحی کرده بودند به این نتیجه رسیدند که این جنگ نباید برنده داشته باشد و این جمله پس از پیروزی خرمشهر توسط کسینجر مطرح شد.
 
وی با اشاره به اعتقاد غرب در مورد عدم شکل‌گیری امپراطوری ایران در منطقه گفت: با پیروزی‌های پی در پی ایران در فاو و حلبچه و استان سلیمانیه و مناطقی از کرکوک قطعنامه 598 صادر شد که البته دارای ابهاماتی بود که دکتر ولایتی و تیم‌شان به دنبال رفع ابهامات قطعنامه بودند.   
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از رهبری در خصوص قطع نامه 598 پرسیده بودند و ایشان فرموده بودند ما قطعنامه 598 را رد نکردیم و ابهاماتی داریم و منتظریم تا در بیانیه دبیر کل حل شود. چرا این قطعنامه را به ضرر ایران صادر کردند زیرا ایران در حال نزدیک شدن به فاو و حلبچه و سلیمانیه بود و آن‌ها این گونه طراحی کرده بودند که از یک طرف به ایران امتیازاتی می‌دهیم و از یک طرف با چماق برخورد می‌کنیم.
 
رضایی با اشاره به حوادث سال‌های پایانی جنگ و حمله صدام به کشور و همراهی منافقین با آن‌ها اضافه کرد: در سال پایانی جنگ قیام بزرگی شکل گرفت و بسیاری از مردم آماده نبرد در جبهه‌های حق علیه باطل بودند و پس از پیروزی ایران در عملیات مرصاد صدام هم قطعنامه را پذیرفت.
 
وی گفت: سکان وزارت خارجه به دست یکی از فرزندان انقلاب است و رهبری از وزارت خارجه و دولت حمایت می‌کنند. دکترین انقلاب اسلامی مقاومت است و دارای یک بال تعامل و یک بال جهاد است و نباید در این زمینه افراط و تفریط صورت بگیرد.   
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما در سطح بین‌المللی مسئولیت‌هایی را قبول کردیم و ماهیت انقلابی این گونه اقتضا می‌کند که تعامل و جهاد توأم باشد و در هشت سال جنگ تحمیلی به جز اسرائیل و آمریکا که نه درخواستی مطرح شد و نه ما قبول کردیم، تمام مذاکره کنندگان عالم از جمله کنفرانس اسلامی، سازمان ملل و اتحادیه عرب با ایران تعامل داشتند و تعامل و مذاکراه توأمان بود.
 
رضایی با اشاره به نقش رهبری در مردم سالاری دینی اضافه کرد: رهبری، دین را وارد سیاست کردند و مردم سالاری دینی را نهادینه کردند و استراتژی غرب که سکوت یا تخریب صدای ایران بود خنثی شد.
 
وی گفت: مستکبرین با ایجاد القاعده و داعش و اقداماتی که در عراق و سوریه انجام دادند تنفر شدیدی را در دنیا به وجود آوردند و آن‌ها به دنبال تخریب چهره اسلام هستند.   
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خیانت تکفیری‌ها به اسلام افزود: غرب به دنبال اسلام‌ستیزی است و از راه‌های مختلف به دنبال رسیدن به این هدف خود است و تکفیری‌ها با اعمال و جنایاتی که انجام می‌دهند به دنبال تحقق این هدف هستند.   
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: دفاع مقدس یک سرمایه بزرگ و ذخیره ارزشمند است و امیدواریم همه ما از این میراث بزرگ امام راحل به صورت واقعی استفاده کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۶:۲۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۳
درود بر دكتر محسن رضايي
آخرین اخبار