جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود.

مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی (ص) در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اهمیت علم و فناوری گفت: سیاست‌های کلی علم و فناوری که از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد، بسیار جامع است و برخلاف کشورهای دیگر، دو بعد مادی و معنوی را تواما دارد.  

وی درادامه ضمن معرفی جایزه مصطفی و نحوه شکل‌گیری آن، گزارشی از اخرین وضعیت این جایزه علمی و فناوری ارائه کرد و گفت: جایزه مصطفی (ص) یک جریان علمی فناوری در سطح کشورهای اسلامی ایجاد کرده و ده‌ها دانشمند از کشورهای مختلف نامزد شده‌اند و بسیاری از پژوهشکده‌ها و مراکز علمی جهان اسلام علاقمندی خود را اعلام کرده‌اند. 

وي اظهار داشت : جایزه مصطفی(ص)، جایزه عالی علم و فناوری است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اعظم اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی، به معنای برگزیده، نام‌گذاری شده است چنانچه این جایزه در سال جاری برای نخستین بار اهدا خواهد شد. 

وی ادامه داد:هدف از اعطای جایزه مصطفی ترویج و تشویق علم‌آموزی و پژوهش در جوامع اسلامی است. این جایزه پیشگام توسعه روابط منطقه‌ای نهادهای علمی و فناوری در کشورهای اسلامی است و با تقویت ارتباط علمی میان دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام به رشد و تعالی علمی در کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد، البته برگزیدگان جایزه مصطفی در چهار رشته مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه ویژه دریافت می‌کنند که مبلغ آن از محل موقوفات جایزه تأمین می‌شود.  
 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.