مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: ما با الگوی اقتصادی مردم محور، اصلاح ساختار و مدیریت جهادی میتوانیم بر تحریم دشمنان غلبه کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی مشاور معاون اول رئیس جمهور در همایش مدیران ارزش آفرین دوران دفاع مقدس که عصر امروز در باغ موزه‌ی دفاع مقدس برگزار شد،طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به رویارویی اقتصادی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز دشمن هرگز به دنبال رویارویی مستقیم با ما نیست، بلکه دشمن شیوه‌ی جدیدی را برای مقابله با ما در پیش گرفته و آن شیوه برخوردهای اقتصادی است.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد تبدیل به یک زنجیره و سامانه شده است و نقش آن در زندگی مردم بسیار پر رنگ است و هرچقدر که پیش می‌رویم این سامانه گسترده تر و وابستگی مردم به آن بیشتر می شود.

وزیر نفت دولت دهم در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی کشور گفت: کشور ما دارای یک پتانسیل اقتصادی است که این پتانسیل در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشور ما از لحاظ ژئوپولتیکی ظرفیت فوق العاده‌ای دارد،به گونه‌ای که از 32 کشوری که به دریای آزاد دسترسی ندارند، 15 کشورهمسایه ما هستند.

مشاور معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به جغرافیای طبیعی خاص و منابع و معادن سرشار زیر زمینی در کشور بیان داشت: خداوند جدول مندلیف را در کشور ما ایجاد کرده و انواع مواد معدنی از جمله سنگ آهن، مس، روی و ... در کشور ما وجود دارد.

قاسمی تصریح کرد: ظرفیت‌های کشور ما در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی،منابع طبیعی،نفت و گاز به گونه‌ای است که با استفاده صحیح اقتصادی از این ظرفیت‌ها ما دیگر از تحریم حراسی نداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه برای استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها باید الگوی اقتصادی خود را شفاف کنیم،اظهار داشت: ما با الگوی اقتصادی مردم محور،اصلاح ساختار و مدیریت جهادی می‌توانیم بر تحریم دشمنان غلبه کنیم.

قاسمی در ادامه نقص ساختار اقتصادی در کشور را عامل عقب ماندگی دانست و بیان داشت: یکی از استنادات نقص ساختار اقتصادی این است که مثلا ما در "میانه" کارخانه‌ی فولاد می‌زنیم اما سنگ آهنش را از "کرمان" وارد می‌کنیم و همچنین برای صادرات، فولاد را به گبندر عباس" منتقل می‌کنیم که این یک ایراد ساختاری اساسی در اقتصاد کشور است که باید با آمایش اقتصادی اصلاح شود.

مشاور معاون اول رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در هفت سال اخیر هر سال بر روی مسائل اقتصادی تاکید کرده‌اند و این امر نشان دهنده‌ی نقش بی بدیل اقتصاد در زندگی مردم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، مردم ، کشور ، مدیریت ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار