عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد اگر اعضای گروه اخوان المسلمین در انتخاباتی که در چند ماه آینده برگزار می شود وارد پارلمان شوند ملت مصر پارلمان را سرنگون خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری منای مصر، السیسی که برای شرکت در نشستهای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد به خبرنگاران مصری گفت : اگر اخوانیها بتوانند به هر طریق وارد پارلمان شوند مردم مصر این پارلمان را سرنگون خواهند کرد.

السیسی تاکید کرد انتخابات پارلمانی به تعویق نخواهد افتاد.

این درحالی است که برخی طرفهای سیاسی در مصر تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی را خواستارند تا ناآرامی سیاسی که مصر از زمان سرنگونی حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر در سال 2011 با آن مواجه است به پایان برسد.

السیسی ژوئن گذشته پس از پیروزی در انتخابات گفته بود گروه اخوان المسلمین که دولت مصر ، سال گذشته آن را گروهی تروریستی نامیده است در دوره وی وجود نخواهد داشت.
از زمان برکناری محمد مرسی رئیس جمهور وابسته به اخوان المسلمین در ژوئیه سال گذشته ، صدها نفر از اعضا و طرفداران این گروه و همچنین نیروهای امنیتی در خشونتها سیاسی و حملات مسلحانه در این کشور کشته شده اند. 


انتهای پیام./

برچسب ها: السیسی ، مصر ، اخوان ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار