آمریکا موافقت کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و دیگر متحدان خود در ائتلاف موسوم به ائتلاف ضدداعش را برای اعزام یگان‌های نظامی به خاک سوریه، به دست آورده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، المنار به نقل از منابع آگاه نوشت تأمین مالی هزینه‌های این عملیات زمینی را نیز عربستان پیشاپیش بر عهده گرفته است.

این منابع گفتند که خاندان سعودی در نجد و حجاز عربستان به دولت آمریکا پیشنهاد کرده است تا پس از حملات هوایی به نقاطی در سوریه نیروی عربی به سوریه و عراق اعزام شود.

این در حالیست که وزیر امور خارجه انگلیس، با اظهار امیدواری در خصوص موافقت مجلس عوام با تصمیم دولت این کشور درباره مشارکت در حملات آمریکا علیه داعش، گفته است: نیروی زمینی در این خصوص باید از کشورهای منطقه تامین شود.

فیلیپ هامون اظهار امیدواری کرد که مجلس عوام انگلیس با تصمیم دولت مبنی بر مشارکت در حملات هوایی به اهداف گروه موسوم به داعش در عراق موافقت کند.

وی گفت: امیدواریم که مجلس عوام با تصمیم دولت برای مشارکت سازنده در ائتلاف بین المللی برای حمله به مواضع داعش موافقت کند. واضح است که اقدام نظامی زمینی نیز انجام خواهد شد، ولی ما تصور نمی کنیم که اینگونه دخالت غرب مفید باشد. اگر به نیروی زمینی نیاز باشد، باید از کشورهای منطقه و اساسا از عراق تامین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار