نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اراده ای از سوی مسئولان در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری وجود ندارد ولی با اراده ملت بزرگ و کنترل مصرف که متاسفانه علامتی در آن وجود ندارد مجبور به تحقق آن هستیم تا ملتی زنده،مرفع و با بالاترین امکانات داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابو ترابی فرد در بیست و چهارمین یادواره شهدای شهر آبعلی از توابع رودهن با بیان اینکه متاسفانه هیچ اراده ای از سوی مسئولان در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی نمی بینم گفت:امروز در تولید نام نشانی از ایران نیست ولی متاسفانه درمصرف در تمامی انرژی ها حرف نخست را در دنیا می زنیم که با این روش نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز دو برابر کشورهای صنعتی اروپا مصرف انرژی دارد گفت: انرژی در اروپا مصرف می‌شود برای تولید و اقتصاد بهتر ولی متاسفانه در ایران فقط مصرف می‌شود که همین مصرف بی رویه موجب شده تا از غول اقتصادی جهان یعنی چین گوی سبقت گرفتیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مصرف نمی شود اقتصاد را درست کرد و اگر تولید کالا های مختلف را در دستور کار قرار دهیم و مصرف را مدیریت کنیم در مدت کوتاهی به قدرت بزرگی در آسیا تبدیل خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد به مذاکرات 1+5 اشاره نمود و گفت: در این مذاکرات شش قدرت بزرگ سیاسی،اقتصادی و نظامی جهان حضور دارند که پنج قدرت در یک سوی میز و یک قدرت که ایران اسلامی باشد در سوی دیگر میز به مذاکره می نشینند که معنای واقعي آن این است که قدرت سیاسی ایران به حدی رسیده که به تنهایی در برابر پنج قدرت بزرگ دنیا از خود دفاع کند.

ابوترابی فرد اظهار داشت: امروز به لطف خدا و موجود رهبری عظم الشان انقلاب و خون پاک شهدا نظام جمهوری اسلامی ،ایران به یکی از قدرت های سیاسی برتر دنیا تبدیل شده است.

هیچ قدرت نظامی در دنیا جسارت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بازدارنده به معنای واقعی کلمه در دنیا تبدیل شده که بر همین اساس هیچ قدرتی جسارت تعرض به خاک این سرزمین مقدس را نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابو ترابی فرد با بیان اینکه غرب ایران را بدون ماهواره،اینترنت و شبکه های مجازی مورد تهاجم فرهنگی قرار داده بود گفت: امروز همه این امکانات ارتباطاتی وجود دارند ولی این غرب است که مورد تهاجم فرهنگی ایران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر برقراری آتش بس درجنگ نرم بین دو کشور ایران و آمریکا مطرح می شد مطمئنا آمریکا اعلام آتش بس می کرد تا یمن فتح نشود و سوریه تبدل به یک پایگاه مقاومت اسلامی نگردد و غزه نیز امروز در برابر رژیم صهیونیستی پیروز نشود.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به عنوان پنجمین قدرت نظامی جهان همیشه و همه حال در تمامی جنگ ها و میادین نبرد پیروز بوده ولی در جنگ 33 روز ه که تحت حمایت شدید آمریکا قرار داشت ازمقاومت لبنان شکست خورد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه مقاومت در لبنان محصول تفکر و اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است افزود:کسانی که امروز در عراق قدرت را به دست گرفتند از شاگردان امام راحل هستند که در دوران دفاع مقدس با صدام می جنگیدند.

وی گفت: بیش از دو دهه است که آمریکا و اسرائیل ایران را تهدید به جنگ می کنند و از گزینه های روی میز سخن می گویند ولی رشادت ها و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و هوشیاری رهبری عزیز و پشتوانه مردمی تا کنون حتی به خود اجازه ندادند که نگاهی چپ با این خاک مقدس و اسلامی بیاندازند .

حاکمان ایرانی پیش از انقلاب افراد نالایق و وابسته به اردوگاه آمریکا و غرب بودند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:حاکمانی که در ایران حکومت می کردند بلا استثنا افراد نالایق و با کمترین صلاحیت وابسته به اردوگاه غرب بودند که از هیچ جایگاه منطقه ایی و بین المللی در دنیا برخوردار نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابو ترابی فرد به اشاره به وضعیت ایران در زمان پادشاهان سابق بویژه پهلوی گفت: اگر تاریخ انقلاب را مورد مطالعه و بازخوانی قرار دهیم متوجه می شویم که ملت ایران با تمام سرمایه ها و ظرفیت های متراکم در عرصه های سیاسی،اقتصادی و فرهنگی چه وضعیت اسف باری داشتند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تجزیه ایران در زمان حکومت این پادشاهان نا لایق اشاره کرد و گفت: حدود 50 درصد از جغرافیای ایران در طی 200 سال حکومت پادشاهی تجزیه شد و مردان و زنان مسلمان بر خلاف اراده و میل خویش از کشور خود جدا شدند و این در حالی بود که علما و شخصیت های بزرگ اعلام جهاد کردند ولی متاسفانه نتوانستند زمینه پیروزی را فراهم آورند.

وی به قرارداد ننگین ترکمنچای اشاره کرد و اظهار داشت: طی قرارداد ترکمنچای قسمت بزرگی از کشور از دست رفت که همین مساله موجب شد تا پادشاه ایران غرامت سنگینی پرداخت کند.

وی گفت: ملت ایران نه تنها در عرصه های سیاسی کمترین حیات و شخصیت و منزلتی نداشتند بلکه در عرصه های فرهنگی نیز مورد تاخت و تاز فرهنگی غرب قرار گرفتند که نتیجه آن کشف حجاب نوامیس ملت ایران بود که در معرض آسیب ها و خطرات جدی قرار گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: نه تنها فرمان کشف حجاب و برداشتن چادر از زنان در دستور کار مزدوران قرار گرفت بلکه تصمیم بر آن شد که الفبای فارسی نیز از ادبیات نگارشی حذف شود و همان بلایی که بر سر فرهنگ و زبان اصیل ترکیه آمد بر سر ایران نیز بیایید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه هویت فرهنگی ملت ایران را ریشه کن کنند برداشت چادر از سر نوامیس مردم و امامه از سر علمای کشور در دستور کار رضا خان قرار گرفت تا بتوانند یک ملت مرده و بی روح ایجاد کنند.

وی افزود: با آن که طی قرارداد های میلیاردی تسلیحات مدرن آمریکا در اختیار پادشاهان بی کفایت ایرانی قرار می گرفت ولی همین سلاح ها به جای استفاده از حمایت و دفاع ملت ایران برای حفظ منافع ملت و دولت آمریکا استفاده می شد چون ایران پاسدار منافع آمریکا در منطقه بود.

وی به امکانات رفاهی زمان پهلوی اشاره کرد و گفت: در زمان رژیم شاهنشاهی اندک بیمارستان های ایران را پزشکان هندی و پاکستانی اداره می کدند و تنها یک بیمارستان قلب درکشور وجود داشت که از امکانات و خدمات چندان مناسبی برای ارائه به مردم برخوردار نبود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بیشتر شهرهای کوچک و بزرگ ایران بیمارستان های مجهز وجود دارد و جراحی های قلب و مغز و سخت ترین جراحی ها زیر نظر بهترین و مجرب ترین پزشکان و پروفسور های ایرانی در حال انجام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:ملت ایران 36 سال پیش دعوت یک فقیه عادل ، اسلام شناس و بی اعتنا به دنیا را اجابت کرد و نتیجه این اجابت موجب شد تا ایران اسلامی که تا دیروز هیچ جایگاهی در جغرافیای جهان نداشت امروزصاحب یک حیات زنده وبه قدرت سیاسی منطقه و حتی جهان تبدیل شود و به تنهایی و با تمام قدرت سیاسی خود در برابر توطئه ها و تحریم های آمریکا و استکبار ایستاده است.

وی در پایان سخنان خود از مقام معظم رهبری به عنوان نماد ایستادگی و مقاومت در برابرزیاده خواهی آمریکا نام برد و گفت: ایشان پرچم دار مبارزه با اردوگاه غرب و مایه خیر و برکت برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

انتهاي پيام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.