واژه اختلالات یادگیری یا ناتوانی‌ در یادگیری به معنی عقب افتادگی ذهنی و عاطفی نیست.

مریم جنتی کارشناس ارشد روانشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: واژه اختلالات یادگیری یا ناتوانی در یادگیری به معنی عقب افتادگی ذهنی نیست به طور کلی اصلاح ناتوانی یادگیری آن گروه از کودکان را شامل می‌شود که علی‌رغم داشتن هوش طبیعی و حتی بالاتر و با توجه به سلامت کامل جسمی مشکلاتی در صحبت کردن، خواندن، نوشتن، هجی کردن و محاسبات ریاضی و مشکل در یاد آوری دارند. 
 
وی به برخی از علائم بالینی اشاره کرد و گفت: این دسته افراد نسبت به کودکان دیگر دیرتر صحبت می‌کنند و هنگام محاوره برای یافتن کلمات صحیح ناتوانند و فوق العاده بیقرار هستند و به راحتی حواسشان پرت می‌شود. 
 
وی ادامه داد: این گروه از کودکان در یادگیری الفبا، روزهای هفته‌، رنگ‌ها، شکل‌ها و اعداد هم  مشکل دارند و نمی‌توانند از دستورات و قواعد پیروزی کنند. 
 
وی در پایان به درمان این دسته افراد اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها به کمک متخصصین در حوزه، اختلالات یادگیری مشورت کنند و برای کودکانشان‌ فضای آرام به دور از تشنج در خانه مهیا کنند. 


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار