اظهارات مداخله جویانه و هدفمند مدیرعامل توییتر بار دیگر و پس از حضور رییس جمهور کشورمان در مجامع بین المللی تکرار شده است.

به گزارش خبرنگار ویگردی باشگاه خبرنگاران، شبکه عنکبوتی توییتر که در ماجرای فتنه انگیز 88 برای انجام ماموریت های محوله  از سوی دول متخاصم در آشوب های ایران  بدستور هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت امریکا از تعطیلی اش جلوگیری شده بود ، جدیدترین پروژه اش تخریبی اش را با سوال از اکانت منسوب به دکتر روحانی مطرح کرده است.

درحالی که هم‌زمان با حضور حسن روحانی در نیویورک، تیم رسانه‌ای همراه او در سطحی گسترده، اخبار، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های وی در حاشیه‌ی مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند، مدیر ارشد اجرایی (مدیرعامل) توییتر در یک پیام مداخله جویانه، سیاست های داخلی ایران را در خصوص سطح دسترسی کاربران به این شبکه اجتماعی معاند را به وی یادآور شد.

"دِک کاستولو”، بعدازظهر روز پنج‌شنبه (۲۵ سپتامبر-۳ مهر) به وقت نیویورک، به یکی از توییت‌های منسوب به دکتر روحانی که به بخشی از سخنرانی او در سازمان ملل متحد اختصاص داشت، گستاخانه پاسخ داد: «آقای رییس جمهور! از توییت‌های‌تان از محل سازمان ملل متحد لذت می‌بریم. دوست داشتیم که مردم ایران هم از آن‌ها لذت ببرند. کی این اتفاق خواهد افتاد؟»

در همین ارتباط و در حرکتی هماهنگ شده ، وب‌سایت مجله‌ی "تایم” نیز ضمن پوشش دادن این پرسش آقای کاستولو از دکتر روحانی، و با اشاره به غیرقابل دسترس بودن فیسبوک و توییتر در ایران بدون استفاده از ابزارهای عبور از فیلترینگ، نوشته که این عمل مدیرعامل توییتر تنها یک «فُرم خاموش از فعالیت مجازی دیجیتال» نیست؛ بلکه «یک دفاع عمل‌گرایانه از منافع تجاری شرکتش در ایران است».(!!)

سال گذشته نیز، در همین روزها که آقای روحانی برای نخستین بار برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته بود، جک دُرسی (Jack Dorsey)، یکی از بنیان‌گذاران و سازندگان توییتر، ذر توییتی کنایه آمیز و گستاخانه، رییس‌جمهوری اسلامی را مورد خطاب قرار داد و از وی پرسید: «عصر به‌ خیر آقای رییس‌جمهور! آیا شهروندان ایران قادرند توییت‌های شما را بخوانند؟»

پنج ساعت بعد از این پیام توییتری، صفحه‌ی توییتر منتسب به روحانی، این پاسخ را خطاب به جک دُرسی نوشت: «عصر به خیر جک، همان‌طور که به کریستین امان‌پور گفتم، تلاش‌های خود را به این اختصاص داده‌ام تا اطمینان بیابم که مردم کشورم قادر خواهند بود به آسانی به تمام اطلاعات جهانی دسترسی داشته باشند، امری که حق‌شان است.»


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.