نخستین دوره آموزشی نجوم- محیط زیست ویژه دبیران انجمن‌های نجوم استان بوشهر با حضور 27 نفر از دبیران در شهرستان سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  دوره آموزشی نجوم- محیط زیست در دو بخش نجومی و محیط زیستی تدارک دیده شده بود.

در بخش نجومی به صورت عملی اصول اولیه دنیای نجوم، آسمان شب و کار با تلسکوپ آموزش داده می‌شد و در بخش زیست محیطی اصول صحیح و ساده‌ی احترام به طبیعت مرور شود. افراد در بخش محیط زیستی اصول صحیح ورود به طبیعت و کمینگ را آموزش می دیدند و در کارگاه محیط زیست به بررسی وضعیت محیط زیست کنونی و نحوه ی فعالیت های دانش آموزی می پرداختند.

باغبانی مدیر رصدخانه مهر، طراح و مجری دوره علت تلفیق نجوم و محیط زیست را یافتن راه نوینی در توجه به محیط زیست  بیان کرد.

وی افزود: آموزش نجوم در زمینه های گوناگون اثر ارزشمندی در تربیت شهروندان دارد. یکی از آثار آموزش نجوم تغییر نوع نگاه نسبت به محیط زیست و حفظ آن است زیرا با آشنا شدن با آسمان و شناخت موقعیت زمین در منظومه شمسی و پهنه ی کیهان و این که زمین تنها مکان در دسترس فعلی برای حیات است، افراد با نگاهی جدید و تلاشی پایدارتر در راستای حفظ محیط زیست می کوشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: باغبانی ، نجوم ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار