در سه ماه تابستان امسال

بیش از ٤ میلیون بشکه میعانات گازی فاز ١٢ صادر شد/ آمادگی برای افزایش صادرات نفت

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: میزان صادرات میعانات گازی فاز ١٢ پارس جنوبی با ارسال سومین محموله در شهریور ماه امسال، به ٤ میلیون و ٥٠٠ هزار بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید پیروز موسوی با اشاره به صادرات میعانات گازی فاز ١٢ پارس جنوبی در عسلویه اظهار کرد: تاکنون سه محموله میعانات گازی با استفاده از گوی شناور در پایانه عسلویه صادر شده است و هم اکنون دومین گوی توسط پیمانکار در حال آماده سازی است.

موسوی تاکید کرد: مشکلی برای صادرات میعانات گازی با استفاده از گویهای شناور وجود ندارد.
 
بر پایه این گزارش، نخستین محموله صادراتی میعانات گازی فاز ١٢ میدان پارس‌جنوبی به میزان ٩٥٠ هزار بشکه تیرماه امسال و دومین محموله آن نیز به میزان یک میلیون ١٥٠ هزار بشکه مرداد امسال بارگیری و صادر شد. کشورهای چین و امارات متحده عربی مقصد کشتی های صادراتی میعانات گازی فاز ١٢ میدان گازی پارس جنوبی بوده است.
 
هم اکنون به طور متوسط ماهانه یک محموله میعانات گازی از این فاز به خارج از کشور صادر می شود.
 
آمادگی برای افزایش صادرات نفت
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: تعمیرات اساسی اسکله، مخازن و خطوط لوله در پایانه ها انجام شده است و آماده افزایش صادرات طبق برنامه وزارت نفت هستیم تا رسالت مورد تاکید وزیر نفت در مورد این صنعت را محقق کنیم.
 
وی همچنین با بیان این که مطالعات مخازن استراتژیک زیرزمینی هنوز پایان نیافته است، گفت: در این مورد عجله ای نداریم.
 
مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز گفت: جزیره خارک در زمان جنگ آخرین حلقه و زنجیره صادرات نفت بود و نقش محوری در "مقاومت اقتصادی" داشت و هم اکنون نیز این منطقه نقش محوری در "اقتصاد مقاومتی" که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار