عضو مجمع ناشرین دفاع مقدس گفت: در کشور بیش از 4 هزار ناشر داریم که اگر ناشران هر کدام سهم خود را در اهدای کتاب تقبل کنند کمک شایانی به ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد شد.

کریم نظری، عضو مجمع ناشرین دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: در کشور بیش از 4 هزار ناشر داریم که اگر ناشران هر کدام سهم خود را در اهدای کتاب تقبل کنند، کمک شایانی به ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد شد.

 
وی افزود: باید ساختاری تشکیل شود و خود ناشرین تولیت آن را بر عهده بگیرند و با اهدای کتاب، کتابخانه‌ها تجهیز شوند.

عضو مجمع ناشرین دفاع مقدس تصریح کرد: هیچ کس حامی کتاب و کتابخوانی نیست و رهبر معظم انقلاب به صورت نظری و عملی از ترویج فرهنگ کتابخوانی حمایت می‌کنند و اگر به توصیه‌های آقا توجه شود، پیشرفت‌های موثری خواهیم داشت.  
 
مدیر مسئول انتشارات نظری گفت:  اهدای کتاب کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و با این کار جایگاه واقعی فرهنگ و ادب احیا خواهد شد.
 
عضو مجمع ناشرین دفاع مقدس افزود: کتاب‌های دفاع مقدس باید زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بررسی شود تا باعث بهبود هر چه بیشتر محتوای آثار شود.

مدیر مسئول انتشارات نظری تصریح کرد: کار خوبی که توسط وزارت ارشاد انجام شده این است که کتاب‌های تخصصی را به کار گروه‌ها و حوزه‌های تخصصی برای افزایش کیفیت و بررسی محتوا محول می‌کند.  
 
وی افزود: برای مثال وزارت ارشاد کتاب‌های راجع به قرآن و عترت را بررسی تخصصی به واحد عترت ارجاع می‌دهد، کتاب‌های مرتبط با رهبری و امام(ره) را به دفتر حفظ آثار امام(ره) و رهبری ارجاع می‌دهد و این قبیل کارهای تخصصی باعث بهبود هرچه بیشتر محتوای آثار می‌شود.  
 
نظری تصریح کرد: برای افزایش کیفت محتوای کتاب‌ها و تطابق مطالب و بررسی معیارها و سنجش دقیق کمی و کیفی کتاب‌های در ژانر دفاع مقدس بهتر است کتاب‌های این حوزه برای بررسی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارجاع شود زیرا این نهاد با داشتن اسناد کامل و طبقه‌بندی شده یک صاحب‌نظر خواهد بود.  
 
مدیر مسئول انتشارات نظری در پایان خاطر‌‌نشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با داشتن مرجع، توانمندی‌های بالقوه و بالفعلی در زمینه بررسی کتاب‌های دفاع مقدس دارد و معیار خوبی برای سنجش کیفیت کتاب‌های این حوزه است.
 

انتهای پیام/ 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار