رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی 500 هزار سالمند را زیر پوشش قرار دارد گفت: 1.5میلیون نفر از این افراد تحت پوشش کمیته امداد و 2میلیون نفرتحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری این سازمان که امروز برگزار شده بود،‌ گفت: موضوع سالمندی جزو اساسی‌ترین مباحث سازمان بهزیستی به شمار می‌آید.

وی افزود: طبق آخرین سرشماری‌های سازمان بهزیستی 6.5 نفر سالمند در طرح کشوری وجود دارند که عموماً این افراد بالای 60 سال سن دارند که بیش از 50درصد آنان را زنان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

هاشمی تصریح کرد: حدود 70درصد این افراد زوج هستند و 69 درصد آنها در حوزه شهری و حدود 32 درصد آنها در حوزه روستایی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه 500 هزار سالمند زیر پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند، اظهار داشت: از این میان 1.5میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و 2میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جلسه ملی سالمندان که دیروز به ریاست وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شده بود، گفت: پیش نویس سند ملی و راهبردی شورای سالمندان در این جلسه تعیین شد که امیدواریم بتوان از آن به عنوان چراغ راهی برای 5 سال آینده استفاده نمود.

وی بیان کرد: رویکرد سازمان بهزیستی رویکردی علمی است که از آن توسعه مراکز شبانه روزی به سمت مراکز روزانه حرکت می‌کنیم چرا که سالمندان به عنوان یک ثروت ملی هستند که می بایست از آنها در دل خانواده‌ها استفاده نمود.

هاشمی خاطرنشان کرد: در 10 نقطه کشور بنیانهای فرهیختگان و فرزانگان راه‌اندازی نموده‌ایم و معتقدیم که مرحله سالمندی نیاز به آموزش‌های خاص دارد.

انتهای پیام/




برچسب ها: سازمان ، تصریح ، هاشمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار