یک قلاده ماده خرس قهوه ای در منطقه دودانگه در شهرستان ساری بر اثر برخورد گلوله با ستون مهره ها دچار ضایعه نخاعی برگشت ناپذیر و فلج کامل شده است.

 به گزارش خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران به دنبال دریافت گزارشی از چوپانان منطقه دودانگه ساری مبنی بر مشاهده یک خرس آسیب دیده، محیط بانان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران عازم محل مربوطه شدند ،پس از مدتی جستجو خرسی را مشاهده نمودند که قادر به حرکت دادن پاهای خود نبوده و با کمک دو دست خود را بر روی زمین می کشید.
 
بنابراین گزارش ،با استفاده از اسحله بیهوشی خرس آسیب دیده بیهوش شده و توسط محیط بانان به پناهگاه حیات وحش سمسکنده در ساری منتقل و نهایتا به کلینیک حیات وحش پردیسان منتقل شد تا  اقدامات تشخیصی و درمانی روی ان انجام شود.
 
اما شواهد نشان می داد این ماده خرس چندین روز با تحمل درد و رنج ناشی از وجود تعدادی ساچمه در بدن و فلج شدن اندام تحتانی زندگی کرده و به دلیل ناتوانی در تغذیه بسیار لاغر و ضعیف شده است.
 
همچنین محمود مرعشی دامپزشک و کارشناس حیات وحش سازمان محیط زیست در این خصوص گفت: پس از انجام سی تی اسکن مشخص گردید برخورد ساچمه های چهارپاره به ناحیه گردن و کمر خرس موجب آسیب جدی در حیوان شده است.
 
وی  اظهار داشت: حیوان با توجه به توان بدنی بالا از جراحات ناشی از گلوله جان سالم بدر برده بود اما برخورد و ورود یکی از ساچمه ها به درون ستون مهره ها منجر به بروز ضایعه نخاعی و فلج شدن اندام تحتانی از جمله هر دو پا در خرس شده بود.
 
شایان ذکر است، این خرس چندین روز خود را بر روی زمین می کشیده و همین امر موجب ایجاد زخم های عمیقی در پاهای حیوان شده به نحوی که بافت نرم قسمت های آسیب دیده از بین رفته و به استخوان رسیده بود

ضمن اینکه جراحات متعددی از گاز گرفتگی توسط سگ ها در قسمت های مختلف بدن خرس به چشم می خورد که نشان می دهد خرس به دلیل وضع جسمانی نامناسب توان فرار و مبارزه نداشته بنابراین مورد حملات متعدد سگ های چوپانان قرار گرفته است.

نهایتا با تشخیص تیم دامپزشکی، به دلیل برگشت ناپذیر بودن ضایعات و به جهت کاهش درد و رنج حیوان، به روش مرگ آرام و با تزریق دارو به زندگی ماده خرس قهوه ای پایان داده شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خرس ، مرگ آرام ، گلوله ، فلج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار