تقریظ‌های مقام معظم رهبری باعث ایجاد روحیه به نویسندگان، فعال کردن فضای نشر و پیشتازی فرهنگ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ سید محمدرضا حسینی کارشناس رسانه در نشست تخصصی تفریظ نویسی مقام معظم رهبری گفت: سنت‌ تفریظ نویسی از سنت‌هایی است که نویسندگان کتاب‌های خود را در اختیار علما قرار می دادند تا کسب اعتبار کنند .

وی افزود: مقام معظم رهبری از خرداد سال 1377 این سنت را پایه‌گذاری کردند و با اشاره به دفاع مقدس و مکتوب کردن روایات، خاطرات و دست نوشته‌ها سعی کرده‌اند با به تصویر کشاندن باید‌ها و نبایدهای ادبیات جنگ هنرمندان را متوجه کار کنند.

حسینی در ادامه گفت: ادبیات شفاهی و هنری نباید جایگاه خود  را از دست بدهد و ادبیات جنگ نیز باید به آن ملحق شود.

وی افزود: ادبیات جنگ باعث شادابی و طراوت نویسندگان می‌شود و باید راهی برای صدور این مفاهیم فراهم کنیم. باید برای معرفی ادبیات به اولویت ها توجه کنیم ، از زمان های مرده استفاده کرده و بدنبال تقویت کردن کتاب‌ها باشیم.

این کارشناس افزود: تقریظ‌های مقام معظم رهبری  به نویسندگان روحیه می‌دهد، باعث جذب جوانان می‌شود، فضای نشر را فعال می کند، تیراژ را بالا می برد ، پیشتازی فرهنگ بوجود می‌آورد و در آرمان‌سازی نسل چهارم و پنجم نقش دارد.

وی در ادامه گفت: ویژگی تفریظ نویسی مختص مقام معظم رهبری است؛ زیرا فقط ایشان این موضوع را پیگیری می‌کنند. دغدغه و نگرانی دارند و این امر جزء برنامه‌های کاری ایشان است.

حسینی گفت: جامعیت مقام معظم رهبری در حوزه کتاب باعث شده که کارشناسان، ایشان را به عنوان یک کتابخوان حرفه‌ای بشناسند و به تمامی کتاب ها در حوزه‌های مختلف اشراف داشته باشند و این جامعیت را در نمایشگاه کتاب و صحبت‌کردن با انواع ناشران شاهد بوده ایم.

وی خاطر نشان کرد: توجه به تفریظ های مختلف، باعث شده که ایشان نگاه نقادانه داشته باشند و  بعضی را تایید و بعضی را به چالش بکشند و در ترجمه انواع کتاب توصیه‌های خوبی به مترجمان داشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: نویسندگان ، سنت ، حسنه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار